וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה שנורתה מעזה

רמי שני ויהושע בריינר

7.4.2011 / 18:35

בפעם הראשונה מאז הציב צה"ל את מערכת כיפת ברזל בדרום, הצליחה המערכת ליירט רקטה שנורתה מהרצועה לאזור אשקלון. מוקדם יותר נפצעו שני ישראלים מטיל נ"ט שפגע באוטובוס במערב הנגב

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, אלברטו דנקברג, רויטרס; עריכה: טל רזניק
קריינות: אביב אברמוביץ')

מערכת כיפת ברזל יירטה הערב (חמישי) בפעם הראשונה מאז הוצבה באזור הדרום, רקטה שנורתה לכיוון ישראל. מדובר על רקטה שנורתה מרצועת עזה לכיוון אזור אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה מהירי.

מערכת כיפת ברזל בבאר שבע. אלברטו דנקברג
הצלחה מבצעית ראשונה/אלברטו דנקברג

אבי פרחן, איש ביטחון באחד המפעלים באזור אשקלון, היה עד ראייה ליירוט הרקטה. לדבריו, "נשמעה התרעת 'צבע אדום' וקיבלנו הודעה על רקטות שנורו לאזור. בשלב מסוים ראינו התפוצצות חזקה מאוד בשמים, ממש מעל אחד המפעלים כאן. זה היה מאוד מרשים".

הסוללה של מערכת הגנה מפני טילים לטווח בינוני, הוצבה באזור אשקלון ביום שני בבוקר על ידי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר. הסוללה הוצבה בהנחיית שר הביטחון אהוד ברק, במטרה להגן על העיר אשקלון, על העיר אשדוד ומצפון להן.

יצוין כי קרון השליטה והבקרה של המערכת הוצב בנקודה אחרת. בימים הקרובים, בתום פעולות התאמה שיבוצעו לה, על חלקיה ותא השטח עליו היא אמונה, תיכנס לשלב המוגדר בחיל האוויר כ"ניסוי מבצעי". בחודשים הקרובים צפויה המערכת לנדוד בין אתרים שונים ברחבי הארץ, ובהם אתרים באזור גוש דן. הסוללה הראשונה של מערכת כיפת ברזל הוצבה בשבוע שעבר באזור באר שבע.

טיל נ"ט פוגע באוטובוס

יירוט הרקטה בוצע מספר שעות לאחר ששני בני אדם נפגעו מפגיעת טיל נ"ט, שנורה מרצועת עזה לעבר צומת סעד במערב הנגב. הטיל, מסוג קורנט, פגע באוטובוס של המועצה האזורית שער הנגב. אחד הנפגעים הוא נער בן 16, שנפצע באורח קשה מרסיסים בראשו ובכל חלקי גופו והוא מחוסר הכרה. הפצוע השני הוא נהג האוטובוס שנפצע באורח קל.

צוותים של מד"א הוזעקו למקום על מנת לטפל בפצועים ולבצע בנער פעולות החייאה. מסוק של צה"ל פינה את הנער לטיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע. חבלנים של המשטרה בחנו את החפץ שהתפוצץ. תושבי האזור נקראו להישאר במרחבים מוגנים.

מחקירה ראשונית עולה, כי מספר דקות לפני הירי, האוטובוס היה מלא בילדים. כולם ירדו ממנו בקיבוץ נחל עוז. האוטובוס המשיך לכיוון מזרח ונשארו עליו רק הנער המלווה והנהג שנפצעו. הפצצה פגעה בחלקו האחורי של האוטובוס והביאה לפציעתו של הנער בפלג גופו העליון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully