וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: תוקנה דליפת המים הרדיואקטיביים לאוקיינוס

לשם שינוי, חדשות טובות מפוקושימה: אחרי שבוע הצליחו עובדי התחנה לאטום את הפיר שדרכו זרמו החוצה מים עתירי קרינה. ועוד רגע של נחת: הכלבה שניצלה אחרי 3 שבועות התאחדה עם בעליה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

אחרי מאבק ממושך, שכלל בין היתר שימוש בבטון, כימיקלים שונים, נסורת, עיתונים ואפילו מלחי אמבטיה - הגיעה הבוקר (רביעי) בשורה טובה מתחנת הכוח הגרעינית "פוקושימה דיאיצ'י" ביפן: מנהלי המתקן הודיעו כי הצליחו לעצור את הדליפה הרדיואקטיבית שנמשכה כמעט שבוע מכור מספר 2 בתחנה אל מי האוקיינוס השקט.

"קיבלנו דיווחים שהדליפה מהפיר בכור מספר 2 נעצרה", הודיע מזכיר הממשלה יוקיו אדאנו. "אנחנו עדיין בודקים אם היא הפסיקה לחלוטין, כיוון שגם אם הדליפה פסקה, עלינו לבדוק מה קורה באזורים אחרים. זה נחקר ביסודיות". מנהלי התחנה אף פירסמו היום תמונה שבה נראה מקום הדליפה, כשאין בו סימנים לזרימת מים.

הפיר שממנו זרמו מים רדיואקטיביים לים, תחת כור מספר 2 בתחנת הכוח "פוקושימה דיאיצ'י", יפן, לפני תיקון הדליפה (משמאל) ואחרי, 6 באפריל 2011. רויטרס
הפיר שממנו זרמו המים לים, לפני תיקון התקלה/רויטרס

למרות זאת, מומחי גרעין מעריכים גם היום, כמעט חודש אחרי רעש האדמה והצונאמי שהיכו במדינה, כי המשבר הגרעיני ביפן עדיין רחוק מסיום. המהנדסים בתחנה ממשיכים כל העת במאמציהם לחדש את פעילות משאבות המים המצננות את ארעת הכורים הפגועים מתוך השישה בתחנה.

ספינה אמריקאית ועליה מטען של מים מזוקקי (למטה) מתקרבת לתחנת הכוח "פוקושימה דיאיצ'י", יפן, 4 באפריל 2011. רויטרס
ספינה אמריקאית עם משלוח של מים מזוקקים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully