וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוש: מהנדס גרעין שייסע מרצונו לפוקושימה

במלאת 3 שבועות לרעש שפקד את יפן, חברת גיוס אמריקאית מחפשת מהנדסים המוכנים לסכן עצמם, כדי שיסייעו לכורים הפגועים בפוקושימה. אמש דווח על קרינה גבוהה במיוחד בקרקע הסמוכה לכור

שלושה שבועות בדיוק חלפו מאז אסון הטבע הגדול בתולדות יפן, כשרעש אדמה בעוצמה 9.5 בסולם ריכטר הרעיד את הארכיפלג, וגלי צונאמי ענקיים שטפו את המדינה. שלושה שבועות בדיוק, ומלבד מניין המתים, שעבר את קו ה-10,000, וניסיונות שיקום ערים וקהילות שאיבדו את כל רכושן, עדיין מנסים היפנים להתמודד עם החשש מאסון גרעיני שעשוי להתרחש בכורים הגרעיניים בפוקושימה, שנפגעו באסון. אמש (חמישי) דווח על יוזמה נוספת, הפעם מצד השכנה ממזרח, ארצות הברית, שם החלו בגיוס מהנדסים אשר מוכנים לסכן את חייהם במטרה לסייע בכורים הפגועים.

הדרישות למהנדסים המעוניינים במשימה הבעייתית, היא ניסיון בעבודה בתעשייה הגרעינית, דרכון, מוכנות לעבוד תחת קרינה רדיואקטיבית, ובעיקר - אישורה של משפחת המהנדס למשימה. התגמול, מנגד: שכר גבוה במיוחד, כך מובטח, וכמובן – היכולת לקחת חלק בהצלת יפן ומדינות נוספות מסכנה גרעינית.

"לפני כשבועיים אמרנו למנהלים שלנו להתחיל לארגן רשימה של כל מי שמעוניין לצאת ליפן", סיפר ג'ו מלנסון, מגייס בחברת גיוס המתמחה בתעשיית הגרעין. החברה הצליחה לגייס מספר מהנדסים מצומצם עד כה, והם יוטסו ליפן ביום ראשון. מלנסון אמר עוד כי מהנדסים נוספים צפויים להצטרף בקרוב.

היוזמה האמריקאית יצאה לפועל על רקע בקשת העזרה של חברת החשמל של טוקיו, TEPCO, האחראית על הפעלת הכורים, מעמיתותיה בתחום ברחבי העולם. אמש דיווחה החברה כי רמת הקרינה שנמדדה במים הזורמים בתעלות שמתחת למתקנים הגרעיניים בפוקושימה הינן פי 10,000 מהרמות הרגילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully