וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצל"ש לבעלי - נחמה קטנה מהולה בעצב גדול"

6.4.2011 / 0:00

אלמנתו של ליאור בוקר בירכה על החלטת בג"ץ לאשר הענקת צל"שים לבעלה ולשני קציני המשטרה האחרים שנספו בשריפה בכרמל, למרות עתירת משפחות צוערי השב"ס. המפכ"ל: "הם ראויים לעיטור"

נאוה בוקר, אלמנתו של תת-ניצב ליאור בוקר, הביעה אמש (שלישי) סיפוק מהחלטת שופטי בג"ץ לדחות את העתירה נגד כוונת המפכ"ל להעניק צל"ש לבוקר ולשני קציני המשטרה הנוספים שנספו בשריפה בכרמל. את העתירה הגישו בני משפחותיהם של צוערי השב"ס שנהרגו בדליקה, בנימוק שיש לדחות את הענקת העיטורים עד לסיום חקירת מבקר המדינה בנושא.

"השופטים אמרו באופן מפורש שהשוטרים הם גיבורים. זה רק מחזק את העובדה שהטענות שהעלו אותן משפחות אינן מבוססות וחסרות ראיות", אמרה בוקר. לדבריה, הטקס בו יוענקו היום עיטורי הגבורה לא יהווה עבורה רגע משמח. "זו נחמה קטנה שמהולה בעצב גדול. גם אם יתגלה לבסוף שהיה כשל כלשהו, אין זה משנה. הצל"ש ניתן על מעשה גבורה".

לדבריה, מדובר ב"הוקרה אמיתית על כך שהשוטרים הקריבו את חייהם. הם מתו תוך כדי ניסיון להציל אחרים. הם היו יכולים להימלט מהמקום, אבל הם לא עשו זאת, הם בחרו להישאר".

"אני נשאר כאן כדי לעזור"

עוד סיפרה בוקר כי האדם האחרון שראה את בעלה ליאור, אמר כי ליאור הצהיר בפניו מפורשות: "אני נשאר כאן כדי לעזור". בוקר גם דחתה את טענות משפחות הצוערים לפיהן יש להמתין עם חלוקות האותות עד לסיום חקירת מבקר המדינה. "לפני חודשיים קיבלו שלושה כבאים עיטורי גבורה. גם עליהם אפשר היה להגיד שאולי היה צריך לחכות לדו"ח המבקר". בוקר סיפרה כי נכחה בטקס שערכו בפיקוד מכבי האש להענקת הצל"שים לכבאים. "שמחתי בשמחתם, וחבל שלא מכבדים את השוטרים שהקריבו את חייהם באותה מידה".

גם מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן, התייחס אמש להחלטת בג"ץ לדחות את עתירת משפחות חללי השב"ס. לדבריו, "טקס הענקת העיטורים מבטא את אחד מרגעי השיא המקצועיים, הערכיים והאנושיים בהתנהלותם של מפקדים ושוטרים, המקדישים את חייהם באינספור מצבים".

כהן אמר כי "אחת מאבני היסוד בהכשרת השוטר היא ללמדו להתמודד עם מצבים מסכני-חיים. חמור מאוד אם שוטר שאומן להתמודד עם מצבי לחץ שונים ישתהה כדי לשקול את ההשלכות של האירוע על עתידו האישי, גם אם יקפח את חייו במהלך מילוי אותה משימה". הוא סיפר כי תנ"צ אהובה תומר, תנ"צ ליאור בוקר וסנ"צ איציק מילנה "פעלו כפי שמצופה משוטר במשטרת ישראל - ועל כך מוענק להם עיטור המופת".

(עדכון ראשון: 22:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully