וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט על גולדסטון: "מעט מדי, מאוחר מדי"

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הגיב על המאמר שפרסם השופט גולדסטון בעניין הדו"ח על "עופרת יצוקה" ומסר כי החרטה שהביע השופט איננה מספקת

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד)

"המציאות דיברה, אין לנו מה להוסיף על כך", כך אמר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בתגובה למאמר שפרסם אמר השופט ריצ'רד גולדסטון, לפיו הוא מתחרט על הדו"ח שחיבר עבור מועצת זכויות האדם של האו"ם. בדו"ח, אשר חקר הפרות של זכויות אדם ופשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בשנים 2008-2009, האשים גולדסטון את ישראל בפגיעה חסרת הבחנה בחפים מפשע. אולמרט, שכיהן כראש הממשלה בזמן המבצע, אמר כי קרא את המאמר שפורסם ב"וושינגטון פוסט" האמריקאי, וכי דבריו של גולדסטון הם בבחינת "מעט מדי, מאוחר מדי".

אמש, כאמור, פרסם השופט מאמר דעה בעיתון האמריקאי. גולדסטון כתב כי "אנחנו יודעים הרבה יותר היום על מה שקרה במלחמה בעזה משידענו כשישבתי בראשות ועדת הבדיקה של האו"ם שכתבה את הדו"ח. אם הייתי יודע אז מה שאני יודע היום, דו"ח גולדסטון היה מסמך שנראה אחרת".

גולדסטון הסביר כי הבעיה העיקרית במהלך כתיבת הדו"ח היתה חוסר שיתוף הפעולה של ישראל, מה שמנע מהוועדה פרטים חשובים לגבי המבצע. "התחקיר של צה"ל אישר תקריות מסוימות ובעייתיות הקשורות לחיילים בודדים, אותם גם אנחנו ציינו בדו"ח, אך גם לימד כי לא הייתה מדיניות שעודדה פגיעה באזרחים. אני מתחרט שלוועדה שלנו לא היו את הראיות הנחוצות להסברת הנסיבות, במסגרתן קבענו שאזרחים בעזה סומנו כמטרות, משום שזה היה משפיע על המסקנות שלנו לגבי פשעי המלחמה בהם האשמנו את ישראל" הוסיף גולדסטון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully