וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכור ביפן: מתקשים לסתום דליפה, נמצאו 2 גופות

מים רדיואקטיביים ממשיכים לזרום לים מסדק בכור מספר 2 בפוקושימה. ניסיון לסתום אותו בבטון נכשל, וכעת מנסים חומר סינתטי. שלושה שבועות אחרי הצונאמי: כלב חי נמצא על בית שצף בים

מים מזוהמים ברמה גבוהה של קרינה רדיואקטיבית ממשיכים לזרום גם היום (ראשון) לאוקיינוס השקט מכור מספר 2 בתחנת הכוח הגרענית "פוקושימה דיאיצ'י", שנפגעה קשות ברעש האדמה והצונאמי בחודש שעבר, לאחר שנכשל ניסיון לסתום סדק שנפער במעטהו של פיר בטון בכור. בתוך כך, התגלו הלילה בתחנה גופותיהם של שני עובדים שנהרגו ברעש ב-11 במרץ.

עובדי תחנת הכוח הגרעינית פוקושימה דיאיצ'י, יפן, עומלים בניסיון לסתום סדק בבטון שדרכו דולפים מים רדיואקטיביים לים, 2 באפריל, 2011. רויטרס
עובדים בכור מפזרים חומר איטום סינתטי, היום/רויטרס

כבר אתמול עדכנו הרשויות היפניות על קיומו של הסדק, הנמצא מאחורי הטורבינה של הכור, שבו אירעו כבר כמה פיצוצים מאז הרעש. הרשויות מאמינות כי הסדק, שרוחבו כ-20 סנטימטרים, הוא הגורם העיקרי לעלייה הדרמטית של הרדיואקטיביות במי הים באזור, שבהם נמדדה בשבוע שעבר רמה גבוהה פי 4,385 מהרגיל של יוד רדיואקטיבי, ורמה גבוהה פי 527 מהרגיל של צזיום רדיואקטיבי.

חברת TEPCO המפעילה את הכור עידכנה אתמול על הניסיונות לסתום את הסדק באמצעות בטון, שנמשכו כמה שעות, ולבסוף הכריזה על כשלונם. כעת עברו מפעילי התחנה ל"תוכנית ב'" - מילוי הסדק באמצעות חומר סינתטי מיוחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הירקות באזור פוקושימה כבר לא מסוכנים

ש לציין כי עדיין לא ברור לחלוטין איך מגיעים המים מלכתחילה לפיר הבטון הדולף, שבו נמדדה קרינה ברמה של 1,000 מיליסייוורט לשעה - פי 330 מהכמות שתושב רגיל במדינה מתועשת סופג במשך שנה. הנחת העבודה היא שמדובר במים שבהם נעשה שימוש בניסיון לצנן את הדלק הגרעיני המותך בליבת הכור, ודלפו החוצה ממנו בדרך כלשהי.

עובדי תחנת הכוח הגרעינית פוקושימה דיאיצ'י, יפן, עומלים בניסיון לסתום סדק בבטון שדרכו דולפים מים רדיואקטיביים לים, 2 באפריל, 2011. רויטרס
איטום הפיר באמצעות בטון לא פתר את הבעיה/רויטרס

הבוקר הודיעה חברת TEPCO כי שני עובדים של התחנה, שהוגדרו נעדרים לאחר הרעש, הוכרזו מתים - לאחר שגופותיהם נמצאו במרתף של כור מספר 4 בתחנה. נמסר כי השניים, בן 24 ובן 21, ספגו פציעות קשות במהלך האסון. בשלושת השבועות שחלפו דווח על פציעתם של עוד לפחות 12 עובדים בתחנה, כתוצאה מהפיצוצים שאירעו בכורים או מספיגת קרינה. בסוף השבוע פורסמו פרטים על מאמצי חברת TEPCO לגייס אנשים המכונים "קפצנים" - המקבלים משימות שונות שעליהם "לקפוץ" ולבצע במהירות האפשרית באזורים מוכי הקרינה בתחנה, תוך סיכון ממשי בספיגת נזקי קרינה. לפי הפרסומים, העובדים הללו מקבלים 5,000 דולר עבור כל משימה כזו, האורכת פחות משעה.

משבר הגרעין היפני סיפק בסוף השבוע גם חדשות טובות: לפי נתונים שפירסם משרד הבריאות היפני, רמת הקרינה בירקות הגדלים באזור פוקושימה צנחה בחזרה לרמות שאינן מוגדרות מסוכנות. עם זאת, הרשויות טרם הודיעו על הסרת האיסור על שיווק תוצרת חקלאית מהאזור. היום גם עדכן מזכיר הממשלה, יוקיו אדאנו, כי בדיקות מדגמיות שנערך בקרב 946 ילדים עד גיל 15 החיים בקהילות הסמוכות לתחנת פוקושימה, לא גילו כל עדות לפגיעה כלשהי כתוצאה מספיגת קרינה.

עובדי תחנת הכוח הגרעינית פוקושימה דיאיצ'י, יפן, עומלים בניסיון לסתום סדק בבטון שדרכו דולפים מים רדיואקטיביים לים, 2 באפריל, 2011. רויטרס
עובד הכור מצביע על מקום הסדק/רויטרס

עם זאת, גם אדאנו הדגיש כי למרות החדשות המרגיעות, המשבר עדיין קשה ורחוק מסיומו. "ההשלכות יורגשו עוד זמן רב", אמר, "במיוחד עבור המפונים". כ-78,000 בני אדם החיים ברדיוס של 20 קילומטרים סביב התחנה אינם מורשים לשוב לבתיהם זה שלושה שבועות, ועוד 62,000 החיים ברדיוס של 30 קילומטרים סביבה נתונים להגבלות ונאסר עליהם לצאת מביתם.

מכל מקום, הסיפור המדהים ביותר שהגיע מיפן בסוף השבוע עוסק בגילויו של ניצול נוסף מהצונאמי, אחרי שלושה שבועות. אמנם אין מדובר באדם אלא בכלב - אבל כלב בעל יכולת הישרדות מרשימה ביותר. הוא זוהה על ידי צוות טלוויזיה שתיעד חלקי בית צפים במי האוקיינוס, מול חופי העיר קסנומה, ועד מהרה הוזעקו למקום כוחות הצלה. ניסיון למשותו באמצעות מסוק נכשל, ולבסוף הגיעו למקום סירות של משמר החופים היפני, ולקחו אותו למקום מבטחים.

משמר החופים של יפן מציל כלב שנסחף לים שלושה שבועות אחרי הצונאמי, מול חופי קסנומה, 1 באפריל 2011. רויטרס
הכלב שניצל מפונה בסירת משמר החופים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully