וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת מסע לישראלים: "חשש מחטיפות, צאו מסיני"

המטה ללוחמה בטרור פרסם אזהרת מסע חמורה לישראלים, וקרא להם לעזוב מיד את חצי האי סיני מחשש לחטיפות. "ארגוני טרור באי מסתייעים בבדואים מקומיים", נכתב באזהרה

המטה ללוחמה בטרור פרסם אתמול (שבת) אזהרת מסע חמורה לחצי האי סיני, וקרא לכל הישראלים השוהים בו לשוב מיד לארץ. כמו כן, נמסר כי על משפחות הישראלים השוהים בסיני ליצור עמם קשר - ולעדכנם לגבי פרסום האזהרה. בהודעת המטה, נמסר בנוסף כי "קיים מידע עדכני ומהימן על כוונת ארגוני הטרור בסיני לבצע פיגועים ולחטוף תיירים ישראלים השוהים בחצי האי לצרכי מיקוח". ארגונים אלה, צוין, "מסתייעים בבדואים מקומיים", ונמסר כי "המצב הביטחוני בסיני מתאפיין בחוסר יציבות" וכי קיימת "סכנה ממשית לפגיעה בישראלים השוהים שם".

שלשום חוסלה בעזה חוליית חמאס בעקבות מידע מודיעיני לפיו חבריה מתכוונים לחטוף ישראלים מסיני לקראת פסח. החוליה, לפי החשד, התכוונה להעביר את החטופים, בסיוע גורמים מקומיים, דרך אחת ממנהרות ההברחה לרצועת עזה. בצה"ל ובשב"כ מודעים להתארגנויות מסוג זה שבוצעו בשנתיים האחרונות, שהובילו את המטה ללוחמה בטרור לפרסם אזהרות מסע חוזרות ונשנות מפני נסיעה לסיני, דומות לזו שפורסמה אתמול.

גם בנובמבר האחרון פורסמה אזהרת מסע חמורה לחצי האי. אזהרה זו, התבססה על מידע מודיעיני לפיו חוליה של "צבא האיסלם", ארגון המזוהה עם הג'יהאד העולמי, שוהה בסיני ומתכוון לחטוף ישראלים. במקביל, דיווחו גורמים בטחוניים במצרים על מעצרם של כ-25 בני אדם "בחשד שתכננו לבצע פיגועים נגד תיירים ישראלים וכוחות או"ם המוצבים בסיני".

לפני חודש, הזהיר המטה ללוחמה מפני התגברות האיום לפגיעה באזרחים ישראלים בחו"ל, סמוך לציון ימי השנה לחיסולם של בכירי חיזבאללה עימאד מורנייה ועבאס מוסאווי. המטה פרסם בשעתו אזהרות מסע למצרים, כמו גם לטורקיה, אזרבייג'ן, גיאורגיה, ארמניה, חוף השנהב, מאלי, ונצואלה ומאוריטניה. מהמטה נמסר אז כי "מתוך חשש לפיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודים בחו"ל, מומלץ שלא להגיע בתקופה הקרובה למקומות בהם יש ריכוזי ישראלים, ומומלץ להישמע להנחיות גורמי הביטחון המקומיים".

אזהרת המסע שפורסמה ביום השנה למותם של בכירי חיזבאללה איננה דבר חריג בשנים האחרונות. עם זאת, השנה התווספה לה אזהרת מסע ממוקדת, שהתייחסה למדינות ספציפיות. זו שהתייחסה למצרים והורתה לישראלים שלא להגיע למדינה, פורסמה על רקע המהומות והמצב הפוליטי המתוח במדינה, בעת הדחתו של הנשיא מובארק.


(עידכון ראשון: 20:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully