וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף בעזה חוליית טרור שתכננה לחטוף ישראלים

בתום פעולה משותפת עם השב"כ, תקף הלילה חיל האוויר חולייה של חמאס בעזה, "שתכננה לחטוף ישראלים לקראת חג הפסח". הפלסטינים דיווחו על 3 הרוגים ופצוע. חמאס: "ישראל תישא בתוצאות"

חיל האוויר תקף הלילה (שבת) חוליית חמאס ברצועת עזה, שתכננה לחטוף ישראלים. מדובר צה"ל נמסר כי "בתום פעולה משותפת של צה"ל ושב"כ, הופצצה מהאוויר חוליית טרור של ארגון חמאס בדרום הרצועה. זוהתה פגיעה בחוליה".

הפלסטינים דיווחו על הרוגים: סוכנות הידיעות "מען" דיווחה כי שלושה בני אדם מצאו את מותם בהפצצה, וכי אדם נוסף נפצע קשה באירוע. לפי הדיווחים בעזה, הופצצה מן האוויר מכונית טויוטה לבנה שנסעה סמוך לחאן יונס, וגופותיהם של המתים הגיעו לבית החולים "כשהן חרוכות לגמרי מעוצמת הפיצוץ". עוד נמסר כי "עוצמת הפיצוץ הייתה כה גדולה וזעזעה את כל חאן יונס".

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי גדודי עז א-דין אל-קאסם, הזרוע הצבאית של חמאס, הודיעו כי ההרוגים הם מאנשיהם. זהות ההרוגים טרם התפרסמה. בהודעה צוין כי "ישראל תישא בתוצאות למעשיה", וכי מדובר ב"הסלמה משמעותית".

דובר צה"ל מסר כי "החוליה תכננה לבצע פעולות חטיפה של אזרחים ישראלים בישראל ומחוץ לה, כולל בחצי האי סיני, לקראת חג הפסח. ארגון חמאס ממשיך לנסות לפגוע בכל דרך באזרחי ישראל, שלא תשלים עם פעולות טרור או ירי לעברה. צה"ל ימשיך להגיב בנחרצות".

נתניהו: "חמאס אחראי לכל ירי המגיע מעזה"

ביום רביעי תקף כלי טיס של חיל האוויר חוליית מחבלים בדרום רצועת עזה, לאחר שביצעה ירי לעבר ישראל. בתקיפה נוספת הופצצה מנהרה ששימשה להברחות. הפלסטינים דיווחו כי בתקיפה נהרג פעיל בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות אל-קודס. על פי הודעת הזרוע, ההרוג, מוחמד אבו מועמר, נהרג בעת שהיה בדרכו לתפילה במסגד בשכונת נסר ממזרח לרפיח.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבהיר בתחילת השבוע כי ישראל תגיב בחריפות לירי מכיוון עזה, וכי בירושלים רואים בחמאס אחראי לירי - גם אם ארגון אחר הוא זה שמשגר את הטילים. "השנתיים האחרונות היו שקטות יחסית, אך בשבועיים האחרונים ישנם גורמים שמנסים לחסל את השקט והביטחון", אמר ראש הממשלה, "המענה הראשון לכך הוא הגנתי. נשפר את המיגון, אך איננו יכולים למגן כל בית, מתקן או בסיס. לכן דרוש האמצעי השני, ההתקפי. מול ירי הטילים שספגנו עד היום הגבנו בתקיפות רבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully