וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת לוב דחתה הצעת המורדים להפסקת אש

ראש ארגון האופוזיציה בלוב הכריז כי המורדים יסכימו להפסקת אש בתנאי שיורשו להמשיך להחזיק בערים שכבשו. לאחר שעה קלה דחתה הממשלה את ההצעה אותה כינתה כ"מטורפת"

ממשלת לוב דחתה הערב (שישי) את תנאי המורדים להפסקת אש במדינה. "המורדים דורשים מחיילי צבא לוב לסגת מעריהם. אם דרישה זו אינה מטורפת, איני יודע טירוף מהו", אמר מוסא איברהים, דובר הממשלה. מוקדם יותר הודיע ראש מועצת המעבר הלאומית, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, כי המורדים במדינה יסכימו להכרזה על שביתת אש עם הכוחות הנאמנים לשליט מועמר קדאפי אילו זה יסכים להשאיר בשליטתם את הערים שכבשו במדינה. רשת "סקיי" הבריטית דיווחה כי עבד אל-ג'ליל אמר את הדברים בתום פגישה עם שליח האו"ם המיוחד ללוב בעיר בנגזי שבשליטת המורדים.

לדבריו, המועצה תסכים להפסקת האש בתנאי שהאופוזיציה תזכה ל"חופש ביטוי" ולהמשיך בהפגנות נגד המשטר אולם לדבריו המטרה המרכזית נותרה הפלת קדאפי מכס השלטון. "אנחנו מסכימים להפסקת אש בתנאי שאחינו בערים המערביות יזכו להביע את דעתם בפומבי ושהכוחות הצרים על הערים ייסוגו".

הנדנדה בלוב נמשכת: המורדים נהדפים מזרחה. רויטרס
המורדים נהדפים מזרחה/רויטרס

הצהרתו של עבד אל-ג'ליל מגיעה על רקע הישגי כוחותיו של קדאפי בשדה הקרב ביומיים האחרונים, בין היתר בהשבת השליטה במספר מסופי נפט במזרח המדינה שעד כה הוחזקו בידי המורדים. בתוך כך, כוחותיו של קדאפי פתחו היום במתקפה על העיר מיסרתה בסיוע שריון וארטילריה, כך לדברי המורדים. תושבים בעיר מדווחים כי הכוחות עושים שימוש כבד בהפגזות ארטילריה וצרים על העיר באמצעות טנקים. עוד דווח כי נאמניו של קדאפי תקפו בתים וחנויות במרכז העיר.

מיסרתה היא העיר המערבית הגדולה היחידה שנשארה בשליטת המורדים, אך לאחר שבועות של הטלת מצור והפצצה, נראה שאחיזתם בה מתרופפת אט אט. זאת, למרות מאמצי כוחות הקואליציה הבינלאומית הפועלת בלוב ומפגיזה את כוחותיו של קדאפי מהאוויר.

"הם השתמשו בטנקים, רקטות ופצצות מרגמה. מדובר בירי כבד מאוד וחסר הבחנה", אמר דובר בכוחות המורדים לסוכנות רויטרס. "אנחנו כבר לא מצליחים לזהות את המקום. אי אפשר לתאר את ממדי ההרס".

עדכון ראשון - 21:51

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully