וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בנאט"ו: בהפצצות בלוב ייפגעו אזרחים

סופות חול עזות והיטמאות כוחותיו של קדאפי באוכלוסיה אזרחית מגבירים את החשש בקרב כוחות נאט"ו הפועלים בלוב מפגיעה בחפים מפשע. בינתיים, צבא לוב חידש המתקפה על מיסרתה

בצל החשש הגובר לפגיעת אזרחים בלוב, מסרו הערב (שישי) גורמים בברית נאט"ו כי מזג האוויר מקשה עליהם לזהות מטרות צבאיות של שליט המדינה, מועמר קדאפי. לדבריהם, נאט"ו ממשיכה לאכוף את הסגר האווירי שהטיל האו"ם במדינה ואת האמברגו על הנשק. עם זאת סופות החול הפוקדות את האזור גורמות להפרעה למבצע הצבאי בפעם הראשונה מאז החל לפני כשבועיים.

אתמול, הועברה הובלת המבצע לכוחות נאט"ו מידיי הקואליציה שהורכבה מכוחות צרפתים, בריטים ואמריקאים. לדברי גורמים בנאט"ו, מזג האוויר מקשה על הטייסים לאכוף את איסור הטיסה שהוטל מעל שמי לוב וכן בזיהוי מטרות לקראת ולאחר ההפצצות.

בתוך כך, בנאט"ו מעריכים כי המבצע נכנס לשלבים "מאתגרים" יותר מאשר בתחילתו, זאת בשל החשש הגובר לפגיעה באזרחים חפים מפשע שבתוכם פועלים הכוחות הנאמנים לקדאפי. "אין ספק כי מעתה נתקשה יותר לזהות מטרות צבאיות התוקפות אזרחים", אמר הגורם.

מטוסים בריטיים מתכוננים להמריא לסיור בשמי לוב, מרץ 2011. AP
קושי בזיהוי המטרות/AP

בינתיים בשטח, כוחותיו של קדאפי, חידשו היום את המתקפה על העיר מיסרתה המוחזקת בידי המורדים. תושבים בעיר מדווחים כי הכוחות עושים שימוש כבד בהפגזות ארטילריה וצרים על העיר באמצעות טנקים. עוד דווח כי נאמניו של קדאפי תקפו בתים וחנויות במרכז העיר.

מיסרתה היא העיר המערבית הגדולה היחידה שנשארה בשליטת המורדים, אך לאחר שבועות של הטלת מצור והפצצה, נראה שאחיזתם בה מתרופפת אט אט. זאת, למרות מאמצי כוחות הקואליציה הבינלאומית הפועלת בלוב ומפגיזה את כוחותיו של קדאפי מהאוויר.

"הם השתמשו בטנקים, רקטות ופצצות מרגמה. מדובר בירי כבד מאוד וחסר הבחנה", אמר דובר בכוחות המורדים לסוכנות רויטרס. "אנחנו כבר לא מצליחים לזהות את המקום. אי אפשר לתאר את ממדי ההרס".

"הכוחות שהצליחו לחדור אל תוך העיר בוזזים את החנויות והבתים, והורסים כל מה שעומד בדרכם", הוסיף הדובר. "גם בתי התושבים מהווים מטרות עבורם. אני לא יודע מה לומר, שאללה יעזור לנו". תושב דנוס דיווח באמצעות הדואר האלקטרוני, כי הכוח התוקף את העיר משתייך לחטיבה 32 - אחת החטיבות המצוידות והמאומנות ביותר ברשות צבא לוב. "אז השאלה היא היכן הקהילה הבינלאומית?" כתב התושב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully