וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועה"ב: "להביא לדין את האחראים לרצח באפגניסטן"

מועה"ב גינתה את המתקפה באפגניסטן, במהלכה מפגינים שזעמו על הצתת ספר קוראן בפלורידה פרצו למתחם האו"ם במדינה. לפחות 12 בני אדם נהרגו, שבעה מהם עובדי הארגון."מעשה זוועתי ופחדני"

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה הלילה (שבת) לישיבת חירום בניו יורק כדי לדון בתקרית הקטלנית באפגינסטן, במהלכה נהרגו כשבעה מעובדי הארגון בתקיפת חמושים על בניין האו"ם בצפון המדינה.

בהודעת הגינוי שפורסמה נכתב כי "המועצה מגנה בכל צורה אפשרית את המתקפה האלימה על מרכז המבצעים של האו"ם", אמר שגריר קולומביה נסטור אוסוריו, המכהן כנשיאה הזמני של מועצת הביטחון. "המועצה קוראת לממשלת אפגניסטן להביא לדין את האחראים למתקפה", הוסיף. מוקדם יותר גינה מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, את האירוע, ואמר כי מדובר במעשה "זוועתי ופחדני".

גורמים רשמיים באו"ם מסרו כי מניין המתים הכולל במקום הוא כ-12 בני אדם. ראשיהם של כמה מההרוגים נערפו. משטרת אפגניסטן הודיעה כי עצרה כעשרים חשודים במעורבות במתקפה, בהם אחד ממתכנניה.

קודם למתקפה על המבנה בעיר מזאר א-שריף, התקבצו בסמוך לו מאות מפגינים, שמחו "באופן שקט", לפי כמה דיווחים, על מעשיו של כומר אמריקאי, ששרף לפני כעשרה ימים ספר קוראן בפלורידה. עם התלהטות הרוחות, פרצו אל מתחם האו"ם כמה מהמפגינים, חטפו מהשומרים במקום את נשקם - וירו לעבר אנשי האו"ם. כמה מפגינים אחרים, שכבר היו חמושים, טיפסו על מגדלי השמירה שבמתחם והחלו לירות לכל עבר, בעוד שאחרים הציתו מבנים במתחם.

המשטרה המקומית דיווחה כי בין ההרוגים חמישה מאבטחים נפאלים וכי שלושה מהם הינם החמושים שפרצו למקום. זו המתקפה החמורה ביותר המכוונת לעבר עובדי או"ם באפגניסטן עד היום.

מתקפה על מתקן או"ם באפגניסטן. AP
פינוי הפצועים ממתחם האו"ם, לאחר המתקפה היום באפגניסטן/AP

גורמים רשמיים בקאבול כבר הביעו תרעומת על מעשיו של וויין סאפ, כומר אוונגליסטי שב-21 במרץ הצית את הקוראן בפלורידה. הם הגדירו את המעשים כ"פרובוקציה שנועדה לגרום למתח בין הדתות השונות". פטרונו של סאפ הוא הכומר הידוע לשמצה טרי ג'ונס. בשנה שעברה, הודיע ג'ונס כי הוא מתכנן להצית ערימת ספרי קוראן כדי לציין עשור למתקפה על מגדלי התאומים. לבסוף חזר בו מכוונתו, לא לפני שהופעל עליו לחץ כבד, בין היתר מצד הנשיא ברק אובמה.

אובמה אמר היום כי הוא "מגנה בכל אופן אפשרי את המתקפה באפגניסטן". לדבריו, עבודתם של אנשי האו"ם במדינה "הכרחית לבנייתה של אפגניסטן יציבה יותר, והכרחית לטובתם של האזרחים כולם". עם זאת, קרא אובמה "לשני הצדדים לנהוג באיפוק", ולא להגיב במעשי אלימות נוספים. דובר מחלקת המדינה האמריקאית, מארק טונר, אמר כי "ארצות הברית עומדת לצד אנשי האו"ם ומוכנה לסייע להם". בהתייחסו למעשיו של הכומר, אמר טונר כי מדובר ב"מעשים נתעבים שבוצעו על ידי קבוצה מבודדת של אנשים, שאינם משקפים את הכבוד שרוחשים אזרחי ארצות הברית לדת האיסלם".

עובדי או"ם באזורי עימות ניצבים לא אחת בקו האש בין ארגונים מקומיים. בחודש אוקטובר 2009, נהרגו חמישה אנשי או"ם ותשעה אחרים נפצעו במתקפה של חמושים על בית הארחה בו שהו באפגניסטן, וב-2007, בפיגוע במתקן של האו"ם בעיר אלג'יר, נהרגו 17 מעובדי הארגון. ב-2003, נהרגו נהרגו בבגדד 22 בני אדם בפיגוע בבית מלון. אחד מההרוגים היה שליח האו"ם הבכיר למדינה, סרג'יו דה מילו.

(עדכון ראשון: 22:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully