וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כומר קיצוני בארה"ב שרף קוראן, התקשורת התעלמה

חצי שנה אחרי שחולל סערה עולמית כשאיים לשרוף את הספר הקדוש למוסלמים אך חזר בו, מימש האוונגליסט טרי ג'ונס את זממו, ב"משפט ראווה" שנערך לספר בכנסייה שלו, שבסיומו "הוצא להורג"

חודשים אחרי שחולל סערה עולמית כשאיים לשרוף את הקוראן, מימש הכומר טרי ג'ונס את איומו: בכנסייה במדינת פלורידה שבארה"ב נערך אמש (ראשון) טקס שבמסגרתו נשרף הספר הקדוש למוסלמים, לאחר שנערך לו "משפט" והוא נמצא "אשם" בפשעים ונידון ל"הוצאה להורג". כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. יש לציין כי האירוע כמעט ולא דווח כלל בתקשורת האמריקאית, ייתכן בהחלטה מודעת שלא לספק במה למעשה הפרובוקטיבי.

את הטקס הוביל הכומר האוונגליסטי ויין סאפ, תחת פיקוחו של ג'ונס - שחולל סערה עולמית בספטמבר האחרון כשהכריז על כוונתו לשרוף ספרי קוראן ביום השנה לפיגועי ה-11.9. אז, לא הוציא את התוכנית לפועל בסופו של דבר, אך זכה לכמה ימים של תשומת לב עולמית. הוא הסביר אז כי החליט לוותר על התוכנית, שכן הוא מסתפק בכך ש"הבהיר את הנקודה".

אלא שכחצי שנה חלפה, וג'ונס כנראה התגעגע לתשומת הלב. הפעם, הכריז, "ייתן לספר הזדמנות להגן על עצמו", ולכן הטקס אתמול בכנסייה בעיירה גיינסוויל נערך כמעין משפט. פסק הדין התקבל על ידי "חבר מושבעים", שהתכנס לשמונה דקות תמימות לפני שפרסם את החלטתו. בינתיים הספיגו את הספר בקרוסין - והוא הונח על מגש במרכז הכנסייה והועלה באש. הספר בער במשך כעשר דקות, שבמהלכן הצטלמו עמו כמה ממשתתפי הטקס - שמספרם לא עלה על 30, אף שהטקס פורסם והוכרז "פתוח לציבור". למרות זאת, ג'ונס אמר כי הוא מגדיר את האירוע כהצלחה: "זו חוויה של פעם בחיים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully