וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: כוחותיו של קדאפי מפגיזים את העיר מיסרתה

תושבים במיסרתה המוחזקת בידי המורדים דיווחו כי כוחות שליט לוב מועמר קדאפי מפגיזים את העיר ללא הבחנה ובוזזים חנויות ובתי מגורים: "כבר לא מסוגלים לזהות את המקום בגלל ההרס"

כוחותיו של שליט לוב , מועמר קדאפי, חידשו היום (שישי) את המתקפה על העיר מיסרתה המוחזקת בידי המורדים. תושבים בעיר מדווחים כי הכוחות עושים שימוש כבד בהפגזות ארטילריה וצרים על העיר באמצעות טנקים. עוד דווח כי נאמניו של קדאפי תקפו בתים וחנויות במרכז העיר.

מיסרתה היא העיר המערבית הגדולה היחידה שנשארה בשליטת המורדים, אך לאחר שבועות של הטלת מצור והפצצה, נראה שאחיזתם בה מתרופפת אט אט. זאת, למרות מאמצי כוחות הקואליציה הבינלאומית הפועלת בלוב ומפגיזה את כוחותיו של קדאפי מהאוויר.

"הם השתמשו בטנקים, רקטות ופצצות מרגמה. מדובר בירי כבד מאוד וחסר הבחנה", אמר דובר בכוחות המורדים לסוכנות רויטרס. "אנחנו כבר לא מצליחים לזהות את המקום. אי אפשר לתאר את ממדי ההרס".

"הכוחות שהצליחו לחדור אל תוך העיר בוזזים את החנויות והבתים, והורסים כל מה שעומד בדרכם", הוסיף הדובר. "גם בתי התושבים מהווים מטרות עבורם. אני לא יודע מה לומר, שאללה יעזור לנו". תושב דנוס דיווח באמצעות הדואר האלקטרוני, כי הכוח התוקף את העיר משתייך לחטיבה 32 - אחת החטיבות המצוידות והמאומנות ביותר ברשות צבא לוב. "אז השאלה היא היכן הקהילה הבינלאומית?" כתב התושב.

הפיקוד בלוב עבר לנאט"ו: "לא נחמש את המורדים". רויטרס
"הם השתמשו בטנקים, רקטות ופצצות מרגמה. מדובר בירי כבד מאוד וחסר הבחנה"/רויטרס

"הפסקת אש תמורת חופש ביטוי בערי המערב"

מוקדם יותר היום, מוסטפה עבד אל ג'ליל, ראש מועצת המורדים במעוזם בנגאזי, אמר כי כוחותיו יסכימו להפסקת אש במדינה, אם כוחותיו של קדאפי יאפשרו לתושבי הערים שבשליטתם במערב המדינה חופש ביטוי. ג'ליל אף קרא לסלק את החיילים "שכירי החרב" מהרחובות כתנאי להפסקת אש אפשרית.

"אין לנו כל התנגדות להפסקת האש, בתנאי שערי המערב יקבלו חופש ביטוי", אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם שליח האו"ם לאזור. הוא הוסיף כי המורדים יזדקקו לנשק מודרני אם כוחותיו המצויידים יותר של קדאפי ימשיכו בלחימה. לדבריו, המורדים לא יחזרו בהם מדרישתם שקדאפי ומשפחתו יעזבו את לוב.

מוקדם יותר דיווח רשת הטלוויזיה BBC ציטטה היום (שישי) רופא לובי שאמר כי "שבעה אזרחים, רובם ילדים, נהרגו ו-25 אזרחים נוספים נפצעו כתוצאה מתקיפות הקואליציה בעיר הנפט ברגה ביום רביעי". עוד סיפר הרופא כי הוא הוזעק לכפר המרוחק כ-15 קילומטרים מברגה לאחר ש"התקיפות פגעו בשיירה צבאית של תומכי שליט לוב, מועמר קדאפי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
המורדים בלוב חוגגים אחרי הכרזת לוב כשטח אווירי סגור, מרץ 2011. AP
רוצים חופש ביטוי. המורדים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully