וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה רשמית למבקר: חקור גם טיסות לבני וחסון

1.4.2011 / 5:01

בליכוד מגיבים לחקירת המבקר את "ביביטורס": ח"כ לוין פנה למבקר המדינה, וביקש ממנו כי יחקור גם טיסות של יו"ר האופוזיציה ושל ח"כ יואל חסון. "אין מקום להפלות את רה"מ", כתב

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד), פנה אמש (חמישי) אל מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, וביקש ממנו כי בהמשך לחקירתו אודות נסיעותיו לחו"ל של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יבדוק המבקר גם את נסיעותיהם לחו"ל של אישי ציבור אחרים. במכתב ששלח למבקר כתב לוין כי "על פי ההודעות שפורסמו בשם משרדך, מתקיימת בדיקה של נסיעות אלה בהתייחס לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרעייתו בלבד, תוך הימנעות בלתי מוסברת מבדיקתן של כל אותן אלפי נסיעות הדומות במהותן אשר בוצעו ע"י שורה ארוכה של אישי ציבור אחרים".

לוין הוסיף במכתבו כי לינדנשטראוס מבצע את הבדיקה "בדרך ההופכת את בדיקת המבקר לכלי ניגוח אישי כלפי רה"מ, תחת קיומה של בדיקה מקיפה אשר תבטיח קביעת נורמות ראויות ביחס לכלל אישי הציבור אשר ביצעו ומבצעים נסיעות לחו"ל בהיקפים ניכרים". בין היתר, דרש לוין במכתבו לבדוק את נסיעותיהם של יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (קדימה) ושל יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון (קדימה). "די בעיון ראשוני ברשימת הנסיעות, הגופים והמממנים כדי להצביע על שורה ארוכה של נסיעות שראוי כי תיבדקנה בדיקה מעמיקה ומיידית", כתב לוין.

יו"ר ועדת הכנסת הפנה את המבקר לנסיעות שביצעה לכאורה לבני לארצות הברית, ולשורה ארוכה של נסיעות, כך לדבריו, שביצע חסון לארצות הברית, ספרד, הודו ומדינות נוספות. "אין כל מקום או הצדקה להחרגתו של ראש הממשלה ולהתייחסות מפלה ביחס אליו לעומת אישים אחרים", ציין לוין במכתבו. לוין סיים את מכתבו ואמר כי לטענתו, מן הראוי היה לפתוח בבדיקת נסיעותיהם של כל אישי הציבור מלכתחילה, שכן "ממילא טובת הציבור והעניין גם יחד מחייבים היענות מידית לפנייתי זו".

המבקר החל בחקירת "ביביטורס"

אמש קיים מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, דיון מיוחד עם הצוות הבכיר במשרדו בהמשך לבחינה הראשונית שהתקיימה במשרד, בנוגע לתלונות שהגיעו על נסיעותיו של ראש הממשלה נתניהו לחו"ל ועל קבלת תרומות לבחירות.

בעקבות הישיבה הוחלט כי משרד המבקר יבדוק בשלב זה נושאים הנתונים לסמכותו על פי החוק, בהם מה שנוגע לתרומות למימון הפריימריס של נתניהו, ומימון הנסיעות על ידי גורמים פרטיים שלא על פי הכללים למניעת ניגוד עניינים. המבקר החליט עוד כי נושאים נוספים ייבדקו בהתאם להתפתחויות.

בתוך כך, הגיש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תביעת דיבה כנגד חדשות 10 והעיתון "מעריב" על סך מיליון שקל מכל אחד מכלי התקשורת, בגין כתבה ששודרה במהדורת חדשות 10 וחשפה את התורמים לראש הממשלה בפריימריס וכתבה במעריב שעסקה בארוחת ערב שקיים נתניהו עם תורמים פוטנציאלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully