וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ביביטורס: המבקר יחל בבדיקת נסיעות רה"מ

31.3.2011 / 17:00

מבקר המדינה קיים דיון מיוחד עם הצוות הבכיר במשרדו בנוגע לתלונות שהגיעו על נסיעות נתניהו לחו"ל ועל קבלת תרומות לבחירות. לינדנשטראוס הודיע כי בשלב זה יחקור בהתאם לסמכויותיו

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, קיים היום (חמישי) דיון מיוחד עם הצוות הבכיר במשרדו בהמשך לבחינה הראשונית שהתקיימה במשרד, בנוגע לתלונות שהגיעו על נסיעותיו של ראש הממשלה נתניהו לחו"ל ועל קבלת תרומות לבחירות.

בעקבות הישיבה הוחלט כי משרד המבקר יבדוק בשלב זה נושאים הנתונים לסמכותו על פי החוק, בהם מה שנוגע לתרומות למימון הפריימריס של נתניהו, ומימון הנסיעות על ידי גורמים פרטיים שלא על פי הכללים למניעת ניגוד עניינים. המבקר החליט עוד כי נושאים נוספים ייבדקו בהתאם להתפתחויות.

את הבדיקה ירכז מנהל החטיבה לביקורת משרדי הממשלה בירושלים יובל חיו. כמו כן ישתתפו בה בכירים נוספים במשרד מבקר המדינה ובהם יועץ המבקר עו"ד אריה רוטר, עוזר בכיר למבקר במאבק למען טוהר המידות - נצ"מ בדימוס נחום לוי ועובדי האגף לביקורת בחירות ומימון מפלגות.

במקביל, היועץ המשפטי של הכנסת, אייל ינון, הוציא הערב חוות דעת משפטית, לפיה החלטת הוועדה לביקורת המדינה מאתמול, לפיה יוענקו למבקר המדינה סמכויות של ועדת חקירה, לא תיכנס לתוקף עד לקיום הצבעה חוזרת, בעקבות הבקשה לרוויזיה שהוגשה מצד חברי כנסת של הליכוד. עם זאת, ינון קבע כי לא נפל פגם בהליך קבלת החלטת הוועדה אתמול.

ינון קבע כי "אין כל בסיס לטענה בדבר אי-חוקיות ישיבת הוועדה או ההחלטה שהתקבלה בה. גם הטענה לפיה מטרת ההסמכה לא נמסרה בהזמנה, ולכן נפל פגם בכינוס הישיבה אין לה על מה שתסמוך, שכן ההסמכה לא נתבקשה, לא בעל-פה ולא בכתב, לעניין מסוים, כפי שנעשה גם במקרים קודמים. אין כל ראיה לכך שחה"כ חסון או צוות הוועדה ידעו כי מדובר בהסמכה שנועדה לחקירה בעניינו של ראש הממשלה, שכן מבקר המדינה לא נתן, לא בפנייתו בע"פ ולא במכתבו, וגם לא בדברי עוזרו בפני הוועדה, כל אינדיקציה לכך, ועניין זה עלה רק בשעות הערב, כתוצאה מפרסומים בתקשורת".

החלטת הוועדה - מחטף

אמש אישרה הוועדה לביקורת המדינה לעוזרו של המבקר לענייני השחיתות הציבורית, נחום לוי, סמכויות של ועדת חקירה. בהתאם לסמכויות שאושרו אמש, הועלתה האפשרות שלוי יוכל לזמן גם עדים שאינם משתייכים למשרדי ממשלה או לארגונים ממשלתיים – ולחייב אותם להופיע בפניו. בעקבות החלטת הוועדה התעוררה סערה בכנסת. יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין הבהיר כבר אמש כי ההחלטה שהתקבלה בוועדה לביקורת המדינה נעשתה במחטף.

חברי הוועדה לביקורת המדינה, המשתייכים לסיעות הקואליציה, זעמו על יו"ר הוועדה ח"כ יואל חסון (קדימה). לדברי חבר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), הוא כלל לא ידע על כינוס הוועדה. "זה נראה כמו מחטף של יו"ר הוועדה חסון", אמר. בקואליציה התקיימו התייעצויות כדי לבחון כיצד ניתן לפעול בעקבות ההתפתחויות.

בליכוד אמרו הבוקר כי "מדובר בתרגיל מסריח ובמחטף של יו"ר הוועדה יואל חסון שכלל לא טרח לעדכן את חברי הוועדה שזומנו לישיבה דקות ספורות לפני שהחלה. מצער שיו"ר הוועדה האמור לייצג את שלטון החוק, נוהג כך. לליכוד אין הסתייגות משום חקירה ובתנאי שהחקירה תחול על כולם, כולל על יו"ר האופוזיציה ציפי לבני ונסיעותיה המרובות על חשבון ארגונים שונים במשך השנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully