וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת "ביביטורס": המבקר קיבל סמכויות חקירה חריגות

30.3.2011 / 20:40

מבקר המדינה קיבל מהוועדה לביקורת המדינה בכנסת סמכויות של ועדת חקירה לאחד מעובדיו, כדי שיוכל לחקור את פרשת הנסיעות של רה"מ. בין השאר הוא יוכל לחייב עדים להופיע בפניו

פרשת "ביבי טורס" עוברת לטיפולו של מבקר המדינה. לבקשת המבקר מיכה לינדנשטראוס, הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת אישרה היום (רביעי) לעוזרו לענייני השחיתות הציבורית, נחום לוי, סמכויות של ועדת חקירה. בהתאם לסמכויות שאושרו, לוי יוכל לזמן גם עדים שאינם משתייכים למשרדי ממשלה או לארגונים ממשלתיים - ולחייב אותם להופיע בפניו. מבקר המדינה הגיש כבר היום את הבקשה לוועדה לביקורת המדינה, משום שחברי הכנסת יוצאים לפגרה.

חברי הוועדה זועמים על יו"ר הוועדה ח"כ יואל חסון (קדימה) על המחטף שהוא ביצע, לטענתם, בקיום ישיבת הוועדה שהעניקה סמכויות של ועדת חקירה לנחום לוי. לדברי חבר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), הוא כלל לא ידע על כינוס הוועדה. "זה נראה כמו מחטף של יו"ר הוועדה חסון", אמר. בקואליציה מתקיימות התייעצויות כדי לבחון כיצד ניתן לפעול בעקבות ההתפתחויות.

עוד נודע כי הזימון לישיבה המיוחדת נשלח לחברי הוועדה 20 דקות בלבד לפני הישיבה שהתקיימה בשעה 14:15. למרות הנוהג הקיים ליידע את התקשורת בישיבות ועדה, כתבי הכנסת כלל לא קיבלו את ההודעה בנושא. בסופו של דבר השתתפו בוועדה מלבד חסון, שני חברי כנסת נוספים בלבד - שלמה מולה ומרינה סולודקין, שניהם חברי קדימה. מולה, אגב, לא חבר ועדה והוא החליף את ח"כ עתניאל שנלר בישיבה. בדיון בועדה כלל לא הוזכר נושא תחקיר ערוץ 10 על ראש הממשלה בנימין נתניהו, אלא הדיון עסק בבקשה כללית להעניק לנחום לוי את הסמכויות הנדרשות.

מוקדם יותר היום אמר לינדנשטראוס, כי "ברמה העקרונית זה לא תקין שאנשי ציבור נוסעים על חשבון נדבנים ותורמים". הדברים נאמרו בהתייחסותו של המבקר לתחקיר של רביב דרוקר בתוכנית "המקור" בערוץ 10 על נסיעותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה במימון גורמים פרטיים, בין היתר בתקופה שכיהן כחבר כנסת ושר.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום לפרשת הנסיעות. במסגרת פרויקט "World View" של YouTube, ששודר בערוץ 2, אמר נתניהו: "הדבר הכי נורא הוא שכדי לפגוע בי מטווחים ישר את אשתי בצורה איומה ולא הוגנת. אני מבשר לכל העיתונאים - לא יעזור לכם. זו רשעות וצביעות ואשאר פה עוד שנים רבות. שום דבר לא מומן שלא כדין. הכל מומן כהלכה. אני פועל ואפעל לפי הדין. יש פה מסע מתוזמר של הכפשה. הנסיעות היו בהתאם לסטנדרט המקובל לראשי ממשלה לשעבר. אלה לא היו נסיעות פרטיות. הכל עוות, כי נסעתי לאירוע שהם ציבוריים לגופים שבאים לעזור למדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully