וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלקת המדינה האמריקאית לאזרחיה: צאו מסוריה

על רקע המהומות האלימות בסוריה בשבועות האחרונים, פרסמה ארה"ב אזהרת מסע לאזרחיה, הקוראת להימנע מביקור באזור. אזרחים שכבר נמצאים בסוריה מתבקשים לשקול עזיבה מיידית

לקראת יום דרמטי בסוריה? האופוזיציה הסורית הכריזה שהיום (שישי) יתקיים עוד "יום זעם" של הפגנות נגד משטרו של בשאר אסד, לאחר התפילות במסגדים. כוחות הביטחון הסורים הונחו להתפרס באזורי החיכוך, בעיקר בעיר החוף לאטקיה והעיר הדרומית דרעא. מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה אמש אזהרת מסע לכל אזרחיה שלא להגיע לסוריה, וכן ביקשה מאזרחיה הנמצאים כעת בסוריה לשקול את עזיבתם המידית. באזהרת המסע צוינו לאטקיה ודרעא, שהיו מוקד המהומות בשבועות האחרונים. בהודעה האמריקאית נכתב כי "מפגינים באזורים אלה דוכאו באלימות על ידי כוחות הביטחון המקומיים, ויש דיווחים לגבי פגיעה מכוונת בתשתיות התקשורת ואש חיה בשכונות רבות בערים אלה".

עוד נכתב בהודעה, כי גם בבירה דמשק ובערים חלב, חומס וחמה נרשמו עימותים אלימים בין המפגינים לכוחות הביטחון, וכן צוין כי "יש להזכיר לאזרחים אמריקאים כי גם הפגנות שמיועדות להיות שקטות, עשויות לרדת לפסים אלימים".

בשבועות האחרונים מתמודד נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, עם הפגנות המוניות ברחבי ארצו, המבקשות להביא להדחתו מהשלטון. הדיווחים מסוריה מספרים על אלימות קשה שהופגנה מצד כוחות הביטחון במדינה כלפי המפגינים, שהביאו לקורבנות רבים בנפש. אמש דווח כי אל-אסד הורה על הקמת ועדת חקירה שתבחן את ביטול חוקי החירום, התקפים במדינה מאז "מהפכת הקצינים" ב-1963, אז נטל אביו, חאפז אל-אסד, את השלטון לידיו. בדיווח של סוכנות הידיעות הסורית הוסבר כי הוועדה תכין חוקי לחימה בטרור חדשים, שיחליפו את חוקי החירום.

"הגיע הרגע המכריע של המשטר"

מתנגדי אסד והמשטר הסורי קראו לקיים היום "יום זעם" או כפי שהם מכנים זאת - "יום שישי של השהידים"- הפגנות ענק ברחבי המדינה לאחר תפילות יום השישי במסגדים.

בעמוד הפייסבוק של תומכי ההמהפכה בסוריה נקראו ההמונים לצאת לכיכרות ונכתב שם: "זה הזמן להפגין בכל רחבי סוריה. התאריך שלנו הוא יום שישי, לצאת מכל הבתים, מכל מקומות התפילה, כל אזרח וכל אדם חופשי ייצאו לכיכרות עבור סוריה חופשית. אנחנו רוצים חברה אזרחית, חופשית, אצילית שנותנת כבוד למורשת שלנו. "הגיע הרגע המכריע של המשטר אשר לעג לדם השהידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully