וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד מתקפל? הקים ועדה לבחינת ביטול חוקי החירום

ביטול החוקים מ-1963, דרישה מרכזית של המפגינים, לא זכה להתייחסות בנאומו של אסד אמש. בצילומים שהועלו לרשת נראים כוחות הביטחון יורים על מפגינים אתמול בלאטקייה. דיווח: 16 נהרגו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, הורה על הקמת ועדת חקיקה שתבחן את ביטול חוקי החירום, התקפים במדינה מאז "הפיכת הקצינים" ב-1963, אז נטל אביו, חאפז אל-אסד, את השלטון לידיו. כך דיווחה היום (חמישי) סוכנות הידיעות הסורית הממלכתית. בדיווח הוסבר כי הוועדה תכין חוקי לחימה בטרור חדשים, שיחליפו את חוקי החירום.

ביטול חוקי החירום היא אחת הדרישות העיקריות של המפגינים נגד השלטון במדינה בשבועיים האחרונים. בנאום שנשא אמש בפרלמנט, לא התייחס אסד לדרישה זו. בוושינגטון הביעו הלילה אכזבה מכך. "אנו חשים שהנאום היה חסר, ביחס לרפורמות שהעם הסורי דורש וביחס למה שיועצי הנשיא אסד עצמם אמרו שיכיל", אמר מרק טונר, דובר מחלקת המדינה האמריקאית.

כך או כך, גם בזמן הנאום אתמול בפני הפרלמנט, המשיכו אנשיו של אסד לטבוח בבני עמו - כך ניתן לראות בצילומים שעלו לרשת מהעימותים אתמול בעיר לאטקייה שבצפון המדינה. לפי הדיווח האחרון מהלילה, שפירסם אחד הארגונים המובילים את המחאה נגד השלטונות, במהומות בעיר אתמול נהרגו לפחות 16 בני אדם מאש כוחות הביטחון. בצילומים נראות שוב תמונות דומות לאלו שצולמו בשבוע שעבר בעיר דרעא שבדרום המדינה, של גופות מדממות שרועות ברחוב.

בסוריה שורר כעת שקט מתוח, כשהחשש הוא מפני התלקחות מחודשת של המהומות מחר, לאחר תפילות יום השישי.

עדכון ראשון: 11:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully