וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוף השנהב על סף הפיכה: "המשחק נגמר"

נאמני הטוען לנשיאות, אלסנה אווטרה, כבשו בימים האחרונים את עיר הבירה ואת הנמל המרכזי, והם נמצאים בשערי העיר המרכזית, אבידג'אן. ראש ממשלת המורדים: "זה עניין של שעתיים-שלוש"

יותר מארבעה חודשים אחרי הבחירות בחוף השנהב, נראה כי חילופי השלטון במדינה עומדים סוף סוף להתרחש - בכוח הזרוע. כך מסתמן לנוכח תמונת המצב העולה היום מהמדינה השסועה במערב אפריקה, שבה קצרו כוחות המורדים שורה של הצלחות צבאיות בשבוע האחרון, והבוקר (חמישי) השלימו את ההשתלטות על נמל יצוא הקקאו המרכזי, סן פדרו, לאחר שאתמול כבשו את עיר הבירה הפוליטית, יומוסוקרו.

לעת ערב, כבר הכריז מנהיג האופוזיציה, אלסנה אווטרה - שניצח בבחירות בנובמבר, אך הנשיא לורן גבאגבו מסרב מאז לפנות לו את כסאו למורת רוחם של האו"ם ורוב מדינות העולם - כי כוחותיו נמצאים "בשעריה" של אבידג'אן, העיר המרכזית במדינה. זמן קצר לאחר מכן החלו להישמע קולות ירי כבדים בעיר, ועשן נראה מיתמר מעליה, בעוד הכוחות הנאמנים לגבאגבו תופסים עמדות סביב ארמון הנשיאות. "המשחק נגמר עבור גבאגבו", אמר הערב לרויטרס גיום סורו, ראש ממשלת הצללים שהקים אווטרה. "בתוך שעתיים-שלוש הכל יהיה גמור".

כוחות "הקומנדו הבלתי נראה" של המורדים, נאמניו של אלסנה אווטרה, בעיר אבידג'אן, חוף השנהב, 26 במרץ 2011. רויטרס
כוחות ב"קומנדו הבלתי נראה" של המורדים, היום באבידג'אן/רויטרס

אווטרה קרא היום לאחרוני תומכי גבאגבו באבידג'אן לערוק לצדו. "הצטרפו לאחיכם בכוחות הרפובליקניים", קרא בשידור טלוויזיוני. ואכן, נראה כי התמיכה בנשיא הולכת ומתפוררת: דרום אפריקה הודיעה היום כי מפקד הצבא של גבאגבו, הגנרל פיליפ מנגו, ביקש מקלט מדיני בשגרירות שלה באבידג'אן.

בתוך כך, נמשכים הדיווחים על מעשי זוועה שמבצעים תומכיו של גבאגבו, הממשיכים להיאבק על השלטון. דיווח היום ארגון זכויות האדם Human Rights Watch כי כוחותיו של גבאגבו רצחו בכפר במערב המדינה 37 אזרחים שחשדו כי הם תומכים של אווטרה. אתמול דיווח כוח שמירת השלם של האו"ם במדינה כי כוחות הנאמנים לגאגבו, ירו למוות בעשרה אזרחים באבידג'אן, שרפו אדם בעודו חי, ותקפו צוותים של האו"ם במדינה. בתוך כך, צרפת פרשה היום חיילים מצבאה באבידג'אן, ככל הנראה כדי להגן על אזרחים צרפתתים מהתנכלות של המיליציות הנאמנות לגבאגבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully