וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוף השנהב: מאות הרוגים, קברי אחים ועינויים

לפי האו"ם, 173 נהרגו בעימותים במדינה, ועוד רבים נפצעו, נעצרו, עונו או "הועלמו" - ואלו רק המקרים המדווחים. באופוזיציה תוהים: "מתי יבינו בעולם שמתנהל פה מסע טירוף רצחני?"

מלחמת האזרחים בחוף השנהב למעשה כבר החלה, כך הולך ומתברר. לפחות 173 בני אדם נהרגו בימים האחרונים בעימותים במדינה, על פי הודעת האו"ם בדיון מועצת זכויות האדם בז'נבה, שעסק במצב במדינה. "בין 16 ל-21 בדצמבר, ארגוני זכויות אדם צברו עדויות ל-173 מקרי הריגה, 80 מקרים של עינויים, 471 מעצרים ו-24 אנשים שנעלמו", אמר ראש המועצה, קיונג וואה-קאנג.

גם ארצות הברית גיבתה את המידע שנמסר. "יש לנו עדויות אמינות לכך שכמעט 200 נהרגו", אמרה שגרירת ארה"ב למועצה, בטי קינג. "עוד עשרות עונו או נחטפו מבתיהם באישון לילה".

"למרבה הצער, בלתי אפשרי לחקור את כל המקרים הקשים של הפרת זכויות אדם, בהם דיווחים על קברים המוניים", אמר קיונג. "בגלל ההגבלות שהוטלו על תנועת כוחות האו"ם במדינה". מועצת הביטחון החליטה מוקדם יותר השבוע להאריך בשישה חודשים את המנדט של כוח שמירת השלום במדינה, שבו כ-10,000 חיילים, למרות שהנשיא המודח לורן גבאגבו, הממשיך להיאחז בכסאו, דרש מהכוח להתפנות מהמדינה.

"יחידות מוות" מליבריה

חוף השנהב שרויה בכאוס פוליטי מאז נצחונו של מועמד האופוזיציה אלסנה אווטרה בבחירות לנשיאות, וסירובו של גבאגבו להעביר לו את מושכות השלטון. בעוד אווטרה קיבל את אמון האוכלוסיה ותמיכת האו"ם והעולם כולו, נשען גבאגבו על תמיכת הצבא. הלילה פרסם הצבא הודעה בה מבהירים מפקדיו כי הם נותרו "מאוחדים מאחורי גבאגבו", חרף הלחצים הגדולים להדיחו.

תומכיו של אלסנה אווטרה מפגינים ברחובות אבידג'אן, חוף השנהב. Schalk van Zuydam, AP
עימותים ברחובות אבידג'אן, בשבוע האחרון/AP, Schalk van Zuydam

גם אנשיו של אווטרה טוענים כי אנשי גבאגבו מבצעים מעשי זוועה במתנגדיהם. ראש הממשלה שמינה אווטרה, גיום סורו, טען אתמול כי גבאגבו החדיר למדינה "יחידות מוות" מליבריה השכנה. בידיו היו נתונים אף קשים יותר מאלו של האו"ם: "ספרנו 200 הרוגים, 1,000 פצועים, 40 היעלמותיות ו-732 מעצרים. לדבריו, לא נותרה ברירה, והדרך היחידה לפתור את המשבר במדינה תהיה שימוש בכוח: "מתי הקהילה הבינלאומית תבין שבמדינה מתנהל מסע טירוף רצחני?", תהה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חיילי או"ם מגינים על המלון באבידג'אן בו משתכן המנצח בבחירות לנשיאות חוף השנהב, אלסנה אווטרה. /Schalk van Zuydam, AP
חיילי האו"ם המאבטחים את מטהו של אווטרה. מנדט הכוח, שבו כ-10,000 חיילים, הוארך בחצי שנה למרות שגבאגבו גירש אותו/AP, /Schalk van Zuydam

כמה מדינות, בהן גרמניה וצרפת, הנחו אתמול את אזרחיהם לעזוב את המדינה. "אנו מבקשים מכל מי שיכול, לעזוב את חוף השנהב עד שהמצב יתבהר", אמר דובר הממשלה בפריז, פרנסואה ברואן. חוף השנהב, מושבה צרפתית לשעבר, מצויה בקשרי מסחר הדוקים עם צרפת, ובשטחה שוהים כיום כ-13,000 צרפתים. בד בבד, הודיע אתמול גם הבנק העולמי על הקפאת כל פעולות המימון למדינה, שהלחצים הבינלאומיים עליה הולכים וגוברים. גם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, הזהיר אתמול כי המדינה מצויה על סף התחדשות של מלחמת האזרחים.

אך גבאגבו בשלו - בנאום שנשא שלשום הבהיר כי לא יפנה את כסאו. עם זאת, הוסיף כי הוא מוכן להקמת ועדה בינלאומית לבחינה מחודשת של תוצאות הבחירות, "כדי למנוע מלחמת אזרחים". ההצעה נענתה בסירוב מצד מחנהו של אווטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully