וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול מינוי גביזון: "הודה ביחסים עם עמיתה"

איילה חננאל

28.3.2011 / 10:12

יממה לאחר הודעת השר אהרונוביץ', מתבהרות הסיבות לביטול מינויו של אלי גביזון לנציב שב"ס. ככל הנראה גביזון הודה בקיום יחסים עם עמיתה לעבודה, אך הכחיש מקרים דומים אחרים

גונדר אלי גביזון הודה בקיום יחסים עם עמיתה לעבודה שאירעו לפני כ-15 שנים, אך הכחיש מקרים אחרים בהם נטען כי נסע עם עובדת אחרת לאילת ולחו"ל, העניק הטבות לאחיו של חבר המשרת בשירות בתי הסוהר, וסייע לקדם עובדת אחרת עמה היה בקשר רומנטי – כך מסר הבוקר (שני) גורם המעורב בפרשה לוואלה! חדשות. בכך מתבהרות הסיבות מאחורי ההחלטה לבטל את מינויו של גביזון לניצב שירות בתי הסוהר, כפי שהודיע אמש השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ'. לדברי הגורם, גביזון טען כי הנסיעות היו למטרות עבודה, והכחיש את יתר הפרטים.

בשלבים הראשונים של הבדיקה נמסרה לוועדת טירקל חוות דעת שהכין המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מייק בלס, לבקשת השר לביטחון פנים, שקבעה כי אין מניעה חוקית למנות את גביזון לנציב השב"ס. לאחר שהתקבלה חוות הדעת נשלחו לוועדה מכתבים אנונימיים, שבהם נטען כי גביזון קיים יחסים לא נאותים עם מספר נשים שעבדו תחתיו בשב"ס. גביזון עצמו הכחיש בפני חברי הוועדה את הטענות נגדו, והנושא הועבר לידי היועץ המשפטי לממשלה, כדי שיבחן האם יש בעיה משפטית עם המינוי.

גביזון מתכנן לעתור לבג"ץ

אמש, כאמור, הודיע אהרונוביץ' על ביטול המינוי, וכי מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב אהרון פרנקו, יתמנה לתפקיד במקומו של גביזון, בכפוף לאישור ועדת טירקל למינויים בכירים בשירות הציבורי. בתוך כך, גביזון מתכוון לעתור בימים הקרובים לבג"ץ נגד ההחלטה לבטל את מינויו. פרקליטו של גביזון, עו"ד בועז בן-צור, אמר כי "כל המידע על גביזון היה ידוע לשר עוד לפני שהחליט על מינויו, ולכן ההחלטה למשוך את המינוי אינה סבירה".

בהודעת השר אהרונוביץ' נמסר כי התקבלה חוות דעת מטעם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אשר הותירה סימני שאלה והעלתה כי צפוי קושי משפטי למינויו של גביזון לתפקיד. זאת נוכח "נתונים חדשים שהתווספו" ואשר לא היו בידיעתו ובידיעת היועץ המשפטי לממשלה לפני הבאת המינוי לאישורה של ועדת טירקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully