וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: בוטל מינוי אלי גביזון לנציב שב"ס

איילה חננאל וגלעד גרוסמן

28.3.2011 / 0:41

השר לביטחון הפנים הודיע על ביטול מינויו של גביזון לנציב שירות בתי הסוהר, אחרי פרסומים על כך שנמצא דובר שקר בבדיקת פוליגרף. ניצב אהרון פרנקו צפוי להתמנות לתפקיד במקומו

מינויו של גונדר אלי גביזון לנציב שירות בתי הסוהר בוטל. כך הודיע אמש (ראשון) השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'. מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב אהרון פרנקו, צפוי להתמנות לתפקיד במקומו של גביזון, בכפוף לאישור ועדת טירקל למינויים בכירים בשירות הציבורי.

גביזון מתכוון לעתור בימים הקרובים לבג"ץ נגד ההחלטה לבטל את מינויו. פרקליטו של גביזון, עו"ד בועז בן-צור, אמר כי "כל המידע על גביזון היה ידוע לשר עוד לפני שהחליט על מינויו, ולכן ההחלטה למשוך את המינוי אינה סבירה".

בהודעת השר אהרונוביץ' נמסר כי התקבלה חוות דעת מטעם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אשר הותירה סימני שאלה והעלתה כי צפוי קושי משפטי למינויו של גביזון לתפקיד. זאת נוכח "נתונים חדשים שהתווספו" ואשר לא היו בידיעתו ובידיעת היועץ המשפטי לממשלה לפני הבאת המינוי לאישורה של ועדת טירקל.

הבוקר פורסם בעיתון ב"הארץ", כי גביזון נמצא דובר שקר במהלך בדיקת פוליגרף, במהלכה נשאל שאלות הנוגעות לעניינים של "התנהלות וטוהר המידות". לאחר שקיבל לידיו את תוצאות הבדיקה כינס בשבוע שעבר היועץ המשפטי לממשלה דיון בעניין מועמדותו של גביזון לתפקיד.

"הנני מבקש להודות לגונדר גביזון על כך שנאות להיות מועמד לתפקיד וצר לי על כך שלא הצלחנו לממש את המינוי", מסר הערב השר אהרונוביץ'. "הנני מאחל הצלחה לניצב פרנקו בתפקיד רגיש ואחראי זה. הנני מתעתד להביא המינוי לקבלת חוות דעתה של ועדת טירקל בהקדם האפשרי ולאחר מכן להביא את המינוי לאישור הממשלה".

(עדכון ראשון: 22:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully