וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תאשר הבוקר את מינוי עמידרור לראש המל"ל

27.3.2011 / 0:01

מינויו של יעקב עמידרור לתפקיד ראש המטה לביטחון לאומי יאושר מחר וייכנס לתוקפו ביום שישי. בנוגע להתבטאויותיו השנויות במחלוקת צוין ע"י ועדת המינויים כי "ההבהרות הניחו את הדעת"

הממשלה תאשר היום (ראשון) את מינויו של האלוף במיל' יעקב עמידרור לתפקיד ראש המטה לביטחון לאומי (המל"ל). המינוי ייכנס לתוקף ביום שישי, ה-1 באפריל. המינוי יתאפשר לאחר שוועדת המינויים בנציבות שירות המדינה אישרה בשבוע שעבר את המועמדות.

"עמידרור הציג בפני הוועדה משנה סדורה לגבי הסוגיות השונות בתחום הביטחון הלאומי של מדינת ישראל, תוך הבנה מעמיקה באשר למערכת הציפיות, תרומתו המקצועית והסגולות של העומד בראש המל"ל", נכתב בחוות הדעת של הוועדה. "חברי הוועדה התרשמו מהכיוונים ומהדגשים שבכוונתו לנקוט למען חיזוק יכולת הארגון לטפל בסוגיות שונות".

עמידרור שירת בצבא כמפקד המכללות, כמזכיר הצבאי של שר הביטחון וכראש חטיבת המחקר באמ"ן. לפני הבחירות האחרונות הוא עמד בראש ועדה ציבורית שמינתה את המועמדים לכנסת של מפלגת "הבית היהודי", שהיוותה איחוד בין המפד"ל לאיחוד הלאומי, עד שחברי האיחוד הלאומי החליטו לפרוש ולרוץ ברשימה נפרדת..

"הרבנים צריכים להתעשת ולהבין שלמדינה מותר לקבל החלטות"

ועדת המינויים בדקה עם עמידרור את התבטאויותיו שפורסמו בתקשורת. במהלך דיון במכון הישראלי לדמוקרטיה אמר עמידרור כי חייל הפוחד להסתער כשמפקדיו יאמרו לו "קדימה" - "בצבא נורמלי צריך להכניס לו כדור בראש, ובמערכת ליברלית צריך להכניס אותו לבית הסוהר".

עמידרור השיב לוועדת המינויים כי "הציטוטים העיתונאים אינם משקפים את עומק דעותיי ומורכבות עמדותיי בנושאים שונים". משום כך, הוא הגדירם כ"הוצאת דברים מהקשרם". בחוות הדעת נכתב כי "ההבהרות שניתנו הניחו את דעת הוועדה".

התבטאותו הפומבית האחרונה של עמידרור ניתנה לפני שבוע וחצי ב"כנס ירושלים", בו גינה בחריפות קריאה של רבנים לסרב פקודה לפנות ישובים. "הרבנים צריכים להתעשת ולהבין שלמדינה מותר לקבל החלטות", אמר. "השיטה הדמוקרטית, פירושה שאנשים צריכים לחיות גם עם החלטות שלא מוצאות חן בעיניהם. צריך להילחם על הדעה בכל הדרכים הדמוקרטיות ומצד שני לדעת לקבל הכרעות. אני קורא לרבנים - חיזרו בכם ובטלו את הקריאה לנוער לסרב פקודה, אם אתם רוצים שהמדינה תמשיך להתקיים".

בתוך כך, הממשלה תאשר גם את מינוי יועץ התקשורת של ראש הממשלה, גידי שמרלינג, לראש מטה ההסברה הלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully