וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי רוח נגד מינוי עמידרור: "דעותיו פשיסטיות"

לאחר שאמש הודיע רה"מ כי האלוף (במיל') יעקב עמידרור יעמוד בראש המועצה לביטחון לאומי, טוענים שורה של אנשי רוח כי מעל המינוי "מתנוסס דגל שחור" בשל התבטאויותיו של האלוף

"מעל מינוי האלוף (במיל') יעקב עמידרור לראש המועצה לביטחון לאומי מתנוסס דגל שחור" – כך טוענים שורה של אנשי רוח בגילוי דעת שנשלח אמש לחברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ולנשיא המדינה. המהלך מגיע לאחר שאמש (רביעי) הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על המינוי.

"קביעתו של עמידרור לפיה 'בחייל שפוחד להסתער – בצבא נורמלי – צריך לתקוע כדור בראש', הינה בלתי חוקית בעליל. קביעה זו פוסלת אותו לכל תפקיד ציבורי, ובוודאי לתפקיד בטחוני-מדיני רגיש", נכתב בקול הקורא עליו חתומים בין היתר שולמית אלוני, זהבה גלאון, מספר חתני פרס ישראל והסופרים יורם קניוק, יאיר גרבוז, ספי רכלבסקי ויהושוע סובול.

"תפיסותיו של עמידרור ממקמות את עולמו לא רק בצד הפשיסטי של שנות ה-30, אלא נראות כהעתק לעולם הטרור-הפנימי של הסיקריקים – עולם שהביא, בדם ואש, לחורבן בית שני", כותבים אנשי הרוח שמשווים בין תורתו של הרב דב ליאור לעמידרור: "לימינו, נראה שהמדובר ביצירת ציר ליאור-עמידרור, שמאיים ליישם בשם ישראל את 'תורת המלך', ולאפשר פגיעה קטלנית בילדים פלסטינים כמו-גם בנערים ישראלים מהססים".

עוד נכתב כי "לא סביר שבנפול דיקטטורות באזור יאופשר לישראל להמשיך בכיבושיה ובהתנחלויותיה. מול הרצון והלחץ הישראלי והעולמי מבטיחים לנו שוב ושוב – בשם נתניהו – שבכוונתו לנוע סוף סוף לכיוון השלום. מי שבוחר עכשיו בעמידרור מוכיח כאן ששיקול דעתו מסוכן לביטחון ישראל. אזרחי ישראל לא ישלימו עם המשך הכהונה של ראש ממשלה שפוגע באינטרסים הישראלים הבסיסיים והורס את דמותה המוסרית".

"התנגדות ברורה לאנשים חובשי כיפות"

במגזר הדתי הגיבו בכעס לביקורת שהוטחה בעמידרור. האלוף אלעזר שטרן, ראש אכ"א לשעבר אמר לוואלה! חדשות כי מי שחושב שלעמידרור יש דעות פשיסטיות הוא פשיסט בעצמו. "אני מציע שיתמודדו עם דעותיו בדרכים אחרות לא בדרך של הכפשה. הניסיון לשלול את מועמדותו בגלל דתיות הוא עצמו פשיזם", אמר שטרן והוסיף כי "מדובר במינוי טוב. בכל התפקידים שלו במהלך שירותו הצבאי הוא איש שהייתה לו עמדה ערכית שהוא עמד עליה, הוא ציוני אמתי ואני שמח שהוא יהיה קרוב למקבלי ההחלטות".

גם הרב הצבאי הראשי לשעבר האלוף אביחי רונצקי הגיב לביקורת נגד מינוי עמידרור. "עשו לי אותו הדבר כשאני מוניתי לתפקיד הרב הצבאי הראשי", סיפר, "יש פה התנגדות ברורה לאנשים חובשי כיפות. זו תפיסת עולם שמאפיינת מאוד את עיתון 'הארץ' והחבורה שסביבו. אני מכיר את עמידרור באופן אישי הוא אדם עם השקפת עולם לאומית, הוא אדם מאוד שורשי. מדובר באדם משכמו ומעלה".

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) הגיב למכתב ואמר כי "זו דרכו של השמאל הישראלי הקיצוני, אשר מרעיל בדרך קבע את בארות השנאה בעם והוא הנושא באחריות לכישלון תהליכי השלום עד כה. מכתבם החתום של נציגי השוליים הרעיוניים בחברה הישראלית, רק מחזקת את התבונה בבחירתו של עמידרור. אני סמוך ובטוח כי יכולותיו של האלוף עמידרור בחשיבה האסטרטגית יהיו לנכס בכל הקשור לתהליך המדיני ופתרונו דרך הסכמה לאומית".

מינוי עמידרור שנוי במחלוקת בשל מספר התבטאויות שלו בעבר. עמידרור גם תקף את הקרן החדשה ואמר שעל המדינה לפעול נגד הקרן בכל האמצעים העומדים לרשותה, ואם אין אמצעים שכאלה - עליה ליצור אותם. החשיפה של נזקי הקרן יכולה להיעשות על ידי ארגון וולונטרי כ"אם תרצו", אך לא הוא האחראי על ביטחונם של לוחמי ישראל, המסתכנים במעצר בחו"ל בגין הקרן ושליחיה בארגונים השונים. זו אחריותה של המדינה, וראוי כי תמומש.

* בהכנת הידיעה השתתף מוטי לוי.

(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully