וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמידרור נגד הרבנים: "בטלו קריאה לסירוב פקודה"

פנחס וולף

15.3.2011 / 10:52

ראש המל"ל המיועד, יעקב עמידרור, תקף בכנס י-ם את הרבנים שקראו לסרב פקודה לפינוי יישובים וקרא להם לבטל את קריאתם. "אנשים צריכים לחיות גם עם החלטות שלא מוצאות חן בעיניהם"

ראש המועצה לביטחון לאומי המיועד, האלוף במיל' יעקב עמידרור תקף הבוקר (שלישי) בכנס ירושלים את הרבנים הקוראים לסרב פקודה בעת פינוי שטחים. עמידרור אמר כי "הרבנים צריכים להתעשת ולהבין שלמדינה מותר לקבל החלטות. השיטה הדמוקרטית, פירושה שאנשים צריכים לחיות גם עם החלטות שלא מוצאות חן בעיניהם. צריך להילחם על הדעה בכל הדרכים הדמוקרטיות ומצד שני לדעת לקבל הכרעות. אני קורא לרבנים - תחזרו בכם ותבטלו את הקריאה לנוער לסרב פקודה, אם אתם רוצים שהמדינה תמשיך להתקיים".

עמידרור סיפר כי "כשאריאל שרון החליט על ההתנתקות, קיבלתי טלפון מלשכת ממלא מקומו, אהוד אולמרט, שביקש שאכתוב מאמר בזכות הנסיגה החד-צדדית. לאחר שבדקתי את הנושא השבתי למשרדו שאכתוב מאמר, אך נגד הנסיגה, ומאותו רגע חייתי חיים דואליים: הלכתי לסניפי הליכוד לנסות לשכנעם שיצביעו נגד במשאל המתפקדים, כי חשבתי שההתנתקות היא דבר חסר אחריות מכל נקודת מבחן כלשהי. היה ברור שאף אחד לא עושה בזה מעשה טוב".

68% בעד סירוב פקודה

"אך ממש באותה עת, כאשר רבנים קראו לסירוב פקודה", המשיך עמידרור, "עברתי ביחידות צבאיות והסברתי שיש דבר אחד גרוע יותר מהנסיגה החד-צדדית, וזה אם הדבר לא יתבצע בגלל סירוב בצבא לבצע. ככל שהאמירה של הממשלה לנסיגה חד צדדית היתה חסרת אחריות, ההוראה לסרב פקודה היתה באותה מידה חסרת אחריות, ולא לקחה בחשבון את ההשלכות. נשאלתי איך אני אומר שאסור להישמע לסירוב פקודה. השבתי שאני אומר זאת כמומחה לביטחון לאומי, כמו שאם יש חולה, לא הרב קובע איזו תרופה לתת לו. אם ילכו בדרכם, נפגע בביטחון הלאומי של מדינת ישראל. אם אנחנו רוצים למוטט את מדינת ישראל, נמשיך בדרך הזו".

אתמול פורסמו תוצאותיו של סקר שנערך על ידי מכון "מאגר מוחות" עבור קבוצת "בשבע" בנושא סוגיית הסירוב והציות לפקודת עקירת יישובים. מתוצאות הסקר עולה כי 68% מהציבור הדתי-לאומי סבורים שעל חייל דתי המקבל פקודה לגרש יהודים מבתיהם, לא לציית לה. הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של הציבור הדתי-לאומי והציבור החרדי-לאומי.

עוד עלה כי 35% מהמשתתפים בסקר סבורים כי במקרה שכזה יש לסרב לפקודה במוצהר, ואילו 33% סבורים כי יש להימנע מביצוע הפקודה, אך אין לסרב לה במוצהר. לעומת זאת סבורים 21% כי על החיילים הדתיים לחפש דרך להשתחרר מהמשימה, אך בלית ברירה יש לבצע פקודה שכזו. 11% בלבד מכלל המשתתפים, סבורים כי יש לבצע את הפקודה ללא עוררין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully