וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת לוב: "אזרחים נהרגו בהפצצה בטריפולי"

הלילה תקפו כוחות הקואליציה בסיס צבאי בלב הבירה, ולטענת ממשלת קדאפי הרגו לפחות 18 בני אדם. מזכירת המדינה קלינטון: "התחלנו לראות הקלה במשבר בחלקים שונים של המדינה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

נמשך מבצע "שחר האודיסאה" בלוב: הטלוויזיה הממלכתית של לוב ממשיכה לשדר גם הבוקר (חמישי) את תמונותיו של בסיס צבאי בלב עיר הבירה, טריפולי, שעלה בלהבות כתוצאה מהתקיפה האווירית של כוחות הקואליציה הלילה.

לטענת ממשלת לוב, לפחות 18 בני אדם נהרגו בתקיפה, בהם חיילים בצבא לוב וגם אזרחים שלא היו חמושים. סגן שר החוץ של לוב, חאלד קאים, אמר כי המתקפה מעידה שכוחות המערב "לא מבחינים בין אזרחים חפים מפשע לבין אנשי הכוחות המזוינים".

תומך של קדאפי בבסיס חיל הים הלובי שהופגז על ידי כוחות הקואליציה, טריפולי, 22 במרץ 2011. רויטרס
"כדי להתחיל בדיאלוג הלאומי ולהחזיר את שגרת החיים ללוב, התקיפות האוויריות צריכות להיפסק מיד". תומך קדאפי בבסיס שהופגז בטריפולי/רויטרס

במסיבת עיתונאים שכינס הלילה בטריפולי, טען קאים כי הכוחות הנאמנים לשליט לוב, מועמר קדאפי, הפסיקו את תקיפותיהם, הן מן האוויר והן על הקרקע, ולכן יש לעצור את המבצע באופן מיידי. "כדי להתחיל בדיאלוג הלאומי ולהחזיר את שגרת החיים ללוב, התקיפות האוויריות צריכות להיפסק מיד", אמר.

בתוך כך, מזכירת המדינה של ארצות הברית, הילרי קלינטון, שבה ואמרה הלילה כי הדרך המהירה ביותר לסיום המבצע היא עזיבתו של קדאפי. לדברי קלינטון, בשטח כבר נראות תוצאות חיוביות לפעולת הקואליציה, הנמצאת כבר ביומה השישי. "הפעולה הצבאית שלנו בוצעה בתגובה למשבר ההומניטרי הברור המתרחש בלוב", אמרה קלינטון, "התחלנו לראות הקלה במשבר הזה בחלקים שונים של המדינה".

גם שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, התייחס היום למצב בלוב והעריך כי ייתכן שהקואליציה הבינלאומית תזדקק לעוד כמה ימים ואף שבועות כדי להשמיד את צבאו של שליט לוב, אך לא יידרשו לשם כך חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully