וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפה בלוב: טילים שוגרו לעבר מטוסים לוביים

מבצע "שחר האודיסאה" של כוחות הקואליציה בלוב נמשך. 20 טילי טומהוק נורו לעבר כלי טיס לוביים, בעוד הלובים מדווחים על עשרות הרוגים כתוצאה מהפגזות של נאמני קדאפי

נמשך המבצע בלוב: כוחות הקואליציה ירו הערב (שלישי) 20 טילי טומהוק לעבר כלי טיס של חיל האוויר הלובי ומטרות נוספות בניסיון לאכוף את הסגר האווירי בשמי המדינה. כך מסר דובר מטעם צבא ארה"ב. לדבריו, הטילים נורו מספינות וצוללות אמריקאיות ובריטיות. כמו כן, רשת הטלוויזיה הקטארית, אל-ג'זירה, דיווחה כי חוסיין אל-וורפאלי, אחד ממנהיגי כוחותיו של שליט לוב, מועמר קדאפי, נהרג היום מאש כוחות הקואליציה.

מוקדם יותר היום נהרגו לפחות עשרה בני אדם בעיר זינטן שבמערב לוב, כתוצאה מהפגזות שביצעו הכוחות הנאמנים לקדאפי. כך דיווח תושב העיר לרויטרס. לדבריו, "בצפון העיר יש כוחות צבא גדולים, בהם 50 עד 60 טנקים וכלי רכב".

במקביל, מטוסים של כוחות הקואליציה המערבית תקפו מטוס של הכוחות הנאמנים לקדאפי, שהיה בדרכו לעבר העיר בנגזי שבשליטת המורדים, כך דיווחה רשת "אל ג'זירה". לא ברור בשלב זה אם המטוס הופל.

הלילה התרסק מטוס קרב אמריקאי מדגם "F-15 Eagle" בלוב, במהלך גל התקיפות השלישי של כוחות הקואליציה במדינה, במסגרת מבצע "שחר האודיסאה". כך אישרו בצבא ארצות הברית, בעקבות דיווח ראשוני באתר האינטרנט של העיתון הבריטי "דיילי טלגרף". על פי ההודעה, צוות המטוס נטש אותו לפני ההתרסקות. במהלך גל התקיפות השלישי קיימו כוחות הקואליציה גיחות אוויריות ושיגור טילי שיוט לעבר לוב, בטריפולי ובמזרח המדינה. שלטונות לוב ממשיכים לטעון כי בתקיפות נהרגים אזרחים רבים. לפי כמה מהדיווחים, הותקף שוב גם מתחם משפחתו של קדאפי בבאב אל-עזיזייה, שבלילה הקודם הושמדו בו כמה מבנים. הטלוויזיה הלובית דיווחה כי טריפולי נמצאת "תחת הפגזה צלבנית".

שרידי מטוס F-15 אמריקאי שהתרסק במזרח לוב, 22 במרץ 2011. רויטרס
שרידי מטוס F-15 אמריקאי שהתרסק במזרח לוב, 22 במרץ 2011/רויטרס

כוחותיו של קדאפי חידשו הלחימה במערב

במקביל, נמשכת המלחמה הקרקעית בין כוחותיו של קדאפי למורדים. במזרח המדינה, נסוגו כוחותיו של קדאפי מבנגזי, מעוז המורדים, מאז החלה מתקפת הקואליציה, והמורדים אף יצאו למתקפת נגד. הקרבות ביממה האחרונה מתנהלים בעיקר סביב העיר אג'דבייה.

במערב המדינה, חידשו הבוקר כוחותיו של קדאפי את המתקפה בשני מוקדים: העיר השלישית בגודלה במדינה, מיסרתה, והעיר זינטן. בשני המוקדים, דווח כי כוחותיו של קדאפי חידשו הבוקר את ההפגזה הכבדה. "המצב פה גרוע מאוד", דיווח תושב מיסרתה לרויטרס. "טנקים מפגיזים אותנו משעות הבוקר המוקדמות. גם צלפים משתתפים במבצע. מכונית אחת נהרסה, וארבעה ילדים בתוכה נהרגו, המבוגר שבהם בן 13". אתמול דווח כי בהפגזת העיר על ידי כוחותיו של קדאפי נהרגו כ-40 אזרחים חפים מפשע.

אמש קיים נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייעצויות טלפוניות בעניין המבצע בלוב עם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ועם איר קטאר, שייח' חאמד בן ח'ליפה א-ת'אני. כך נמסר היום מהבית הלבן. עוד נמסר כי אובמה וארדואן הביעו תמיכה בהחלטת מועצת הביטחון על המבצע, וכי השניים "הסכימו שהמשימה בלוב תצריך מאמץ בינלאומי משולב, שיכלול גם מדינות ערביות". כמו כן, נמסר כי אובמה הודה לארדואן על התפקיד שמילאה טורקיה בשחרורם של ארבעת עיתונאי ה"ניו יורק טיימס" שהוחזקו בידי שלטונות לוב ואתמול הועברו לשגרירות טורקיה בטריפולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully