וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב מאשימה: אזרחים רבים נהרגו בתקיפות המערב

כוחות המערב חידשו את התקיפות בלוב ופיצוצים נשמעו בטריפולי. כוחות הנאמנים לשליט הלובי הפציצו את הערים מיסרתה וזינטן והרגו לפחות 40 אזרחים. ארה"ב: נפחית מעורבותינו בתקיפת לוב

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

האש בלוב נמשכת: הטלוויזיה הלובית דיווחה אמש (שני) כי מספר יעדים בבירה טריפולי הופגזו על ידי כוחות המערב. "המתקפות הללו לא יפחידו את העם הלובי", נאמר בדיווח. בתוך כך הודיעה ממשלת לוב כי אזרחים רבים נהרגו בתקיפות האוויריות של כוחות הקואליציה על נמלים וכן על שדה התעופה בסירטה. "זה נמל תעופה אזרחי. הוא הופצץ ובני אדם רבים נהרגו", אמר דובר הממשלה מוסא איברהים.

מנגד, תושבי העיר מיסרתה דיווחו כי חרף מתקפת כוחות הקואליציה, כוחות צבא הנאמנים לשליט לוב, מועמר קדאפי, ירו ארטילריה ואש מנשק קל לעבר קבוצת מפגינים לא חמושים במרכז העיר, והרגו לפחות 40 בני אדם. כמו כן, רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה גם כי כוחות קדאפי הפציצו את את העיר זינטן במערב המדינה במשך מספר שעות. לא נמסר על נפגעים בתקיפות אלו.

מוקדם יותר דווח כי חמיס קדאפי, בנו של שליט המדינה, נהרג בהפצצת המפקדה של משפחת קדאפי במחנה "באבי אל-עזיזייה" בבירה טריפולי. גורמי ממשל לוביים הכחישו את הדיווחים, ואמרו כי הדיווח אינו אלא "גיבוב של שטויות". גורם בכיר בצבא ארצות הברית אמר כי עדיין לא ברורות תוצאות הפצצת מפקדתו של קדאפי שלשום.

שיירה של נאמני קדאפי הופצצה על ידי הקואליציה במזרח לוב, בדרך לעיר בנגזי, כוחות המורדים הגיעו למקום לבחון את הנזק, 20 במרץ 2011. רויטרס
בלוב מכחישים הדיווחים כי בנו של קדאפי נהרג. התקפות הקואליציה אמש/רויטרס

המורדים יסרבו למו"מ עם קדאפי

בתוך כך, גורם בכיר במועצת המורדים הלאומית, הגוף המייצג את האופוזיציה במדינה, התייחס לאפשרות שהמורדים ינהלו משא ומתן מול קדאפי. הגורם אמר כי "אנו במצב של מלחמה נגד הדיקטטור הזה, ואנחנו מסרבים לשבת עמו למשא ומתן. הוא מבוקש ברחבי העולם על פשעי מלחמה, והוא יישפט על רצח העם שהוא עשה נגד עמו".

בעקבות העימותים האלימים בלוב, תתכנס הלילה מועצת הביטחון של האו"ם לדיון מיוחד על המשך הפעולות מצד הקהילה הבינלאומית לעצירת שפיכות הדמים במדינה. יוזמת המפגש היא נשיאת המועצה, סין, המתנגדת למבצע הצבאי נגד כוחותיו של קדאפי.

"לוב לא תהיה עירק שניה"

שר ההגנה האמריקאי, רוברט גייטס, הצהיר כי ארצות הברית תפחית בקרוב את מעורבותה בתקיפה בלוב. הוא הוסיף ואמר כי מדינות המערב יטעו אם יקבעו שיעד התקיפה הוא להרוג את מועמר קדאפי. גם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר דברים דומים במסיבת עיתונאים שערך בצ'ילה. אובמה ציין כי ארצו תשאף להעביר את הובלת המבצע לידי מדינה אחרת בקואליציה בתוך ימים והוסיף כי "מטרת המבצע אינה להדיח את שליט לוב, מועמר קדאפי, מתפקידו, אלא להגן על אזרחי המדינה מפניו. עם זאת, הוא צריך ללכת".

מוקדם יותר אמש אמר שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, כי בניגוד לטענות בטריפולי, אין לבעלות הברית כוונות לפלוש ללוב או לכבוש חלקים ממנה. הייג סיפר כי הבהיר את הדברים למזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, שהביע חשש מאפשרות כזו, ומחה על הרג אזרחים בלוב מאש בעלות הברית. הייג אמר כי לוב "לא תהיה עירק שניה", אך סירב להכחיש את השמועות לפיהן כוחות הקואליציה ייתקפו את קדאפי באופן אישי.

(עדכון ראשון: 22:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully