וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס אמריקאי התרסק במזרח לוב, הצוות נטש בזמן

מטוס ה-F-15 התרסק כנראה עקב תקלה טכנית, 2 הטייסים לא נפגעו. אחרי ליל הפגזות של הקואליציה חידש קדאפי את ההתקפות על המורדים. גייטס: בימים הקרובים תופחת הפעילות הצבאית בלוב

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: רן צימט; קריינות: אביב אברמוביץ')

מטוס קרב אמריקאי מדגם "F-15 Eagle" התרסק הלילה (שלישי) בלוב, במהלך גל התקיפות השלישי של כוחות הקואליציה הבינלאומית במדינה, במסגרת מבצע "שחר האודיסאה". כך אישרו בצבא ארצות הברית, בעקבות דיווח ראשוני באתר האינטרנט של העיתון הבריטי "דיילי טלגרף". על פי ההודעה, צוות המטוס נטש אותו לפני ההתרסקות. חייל אחד מהצוות אותר כבר, בריא ושלם, וכעת נערכים חיפושים אחר השני.

מוקדם יותר דיווח בטוויטר כתב ה"טלגרף", רוב קרילי, הנמצא באזור שבשליטת המורדים סמוך לעיר אג'דבייה במזרח המדינה, כי מצא את שרידי המטוס בשדה פתוח, וכי הוא מעריך שההתרסקות אירעה בגלל תקלה טכנית. דובר הצבא האמריקאי אישר כי "תקלה טכנית היא ככל הנראה הסיבה להתרסקות, ולא אש עוינת".

כוחות צבא לוב יורים אש נ"מ לעבר מטוסי הקואליציה, טריפולי, 21 במרץ 2011. רויטרס
צבא לוב יורה אש נגד מטוסים, הלילה בטריפולי. אובמה: "קדאפי חייב ללכת"/רויטרס

במהלך הערב והלילה קיימו כוחות הקואליציה גל שלישי של גיחות אוויריות ושיגור טילי שיוט לעבר לוב, בטריפולי ובמזרח המדינה. שלטונות לוב ממשיכים לטעון כי בתקיפות נהרגים אזרחים רבים. לפי כמה מהדיווחים, הותקף שוב גם מתחם משפחתו של קדאפי בבאב אל-עזיזייה, שבלילה הקודם הושמדו בו כמה מבנים. הטלוויזיה הלובית דיווחה כי טריפולי נמצאת "תחת הפגזה צלבנית".

מיסרתה: "נאמני קדאפי הפגיזו מכונית, 4 ילדים נהרגו"

שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס, אמר היום כי כוחות הקואליציה עושים כמיטב יכולתם בכדי להימנע מפגיעה באזרחים, ומכוונים את האש לעבר מטרות צבאיות הנמצאות בריכוזי אוכלוסייה דלילים. גייטס, המבקר היום במוסקבה, נפגש עם מקבילו הרוסי, אנטולי סרדיוקוב, ולאחר מכן גילה כי "אמרתי לו שלדעתי, הפעולות הצבאיות המשמעותיות בלוב יופחתו בימים הקרובים".

גם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר הלילה כי ארה"ב תצמצם בימים הקרובים את מעורבותה בלחימה בלוב, ותעביר את הובלת המבצע לצרפת ובריטניה. בהתייחסו לפולמוס שהתעורר אתמול בשאלה אם קדאפי עצמו הוא יעד לתקיפה, הבהיר אובמה כי אין כל כוונה כזו וכי מטרת המבצע היחידה היא "הגנה על אזרחים", אך מנגד, הוסיף כי "מדיניות ארה"ב היא שקדאפי צריך ללכת".

מורדים חוגגים את הפגזות הקואליציה בין בנגזי לאג'דבייה, לוב, 21 במרץ 2011נ"מ לעבר מטוסי הקואליציה, טריפולי, 21 במרץ 2011. רויטרס
מורדים חוגגים את הפגזות הקואליציה, בין בנגזי לאג'דבייה/רויטרס

במקביל, נמשכת המלחמה הקרקעית בין כוחותיו של קדאפי למורדים. במזרח המדינה, נסוגו כוחותיו של קדאפי מבנגזי, מעוז המורדים, מאז החלה מתקפת הקואליציה, והמורדים אף יצאו למתקפת נגד. הקרבות ביממה האחרונה מתנהלים בעיקר סביב העיר אג'דבייה.

במערב המדינה, חידשו הבוקר כוחותיו של קדאפי את המתקפה בשני מוקדים: העיר השלישית בגודלה במדינה, מיסרתה, והעיר זינטן. בשני המוקדים, דווח כי כוחותיו של קדאפי חידשו הבוקר את ההפגזה הכבדה. "המצב פה גרוע מאוד", דיווח תושב מיסרתה לרויטרס. "טנקים מפגיזים אותנו משעות הבוקר המוקדמות. גם צלפים משתתפים במבצע. מכונית אחת נהרסה, וארבעה ילדים בתוכה נהרגו, המבוגר שבהם בן 13". אתמול דווח כי בהפגזת העיר על ידי כוחותיו של קדאפי נהרגו כ-40 אזרחים חפים מפשע.

מסוק צרפתי ששב מתקיפה בלוב נוחת על סיפון נושאת המטוסים "שארל דה גול", 22 במרץ 2011. רויטרס
מסוק צרפתי ששב מלוב נוחת על סיפון נושאת המטוסים "שארל דה גול" בים התיכון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully