וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "בנו של קדאפי נהרג", טריפולי מכחישה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.3.2011 / 17:05

אתר אופוזיציה לובי דיווח כי חמיס קדאפי נהרג בהפצצת מתחם המשפחה בלילה בטריפולי. ארה"ב: תוצאות ההפצצה טרם התבררו. עדי ראייה: כוחות קדאפי הרגו תשעה אזרחים לא חמושים במיסרתה

אתר האינטרנט של עיתון האופוזיציה הלובי "לוב היום" דיווח אחר הצהריים (שני) כי חמיס קדאפי, בנו של שליט המדינה מועמר קדאפי, נהרג הלילה בהפצצה על מפקדת משפחת קדאפי במחנה "באב אל-עזיזייה" בבירה טריפולי. גורמים רשמיים בטריפולי הכחישו בתוקף את הדיווח, אך מנגד אמר גורם רשמי בצבא ארצות הברית כי "תוצאותיה של ההפצצה על המתחם עדיין לא התבררו".

עוד נמסר בדיווח מפי גורמי האופוזיציה על מותו של חמיס - שאין לו אישור מכל מקור אחר - כי את הפצצה על המתחם הטיל טייס לובי, שערק מהצבא לשורות המורדים. חמיס קדאפי, בנו השישי של שליט לוב, עמד בראש חטיבה 32 של צבא לוב, שלפי כמה דיווחים, עשרות חיילים וקצינים ממנה ערקו לשורות המורדים. חמיס, לפי הדיווחים, נקט ביד קשה נגד המורדים, ואף הורה לחייליו לעשות שימוש באש חיה לעבר מפגינים במדינה.

חיילים של מועמר קדאפי אומדים את הנזקים אחרי תקיפה של הקואליציה הבינלאומית במפקדה של קדאפי בטריפולי, מרץ 2011. AP
הריסות מתחם המגורים של משפחת קדאפי, אחרי ההפצצה אמש/AP

מוקדם יותר היום מתח ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, ביקורת חסרת תקדים על מבצע "שחר האודיסאה" בו פתחו כוחות הקואליציה. "החלטת מועצת הביטחון לפתוח במבצע - פגומה מיסודה", אמר פוטין, בנאום בעיר ווטקינסק. לדבריו, "הדבר דומה לקריאות לצאת למסעות הצלב בימי הביניים". יש לציין כי בשנים האחרונות, השימוש במונח "מסע צלב" לתיאור פעולות צבאיות של המערב מקובל בעיקר בקרב גורמי איסלם קיצוני, ובייחוד בקרב אנשי אל-קאעדה. הדבר עורר את חמתו של הנשיא הרוסי, דמיטרי מדבדב, שאמר כי "השימוש שעשה פוטין במונח 'מסע צלב' אינו מקובל".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הליגה הערבית: לא חולקים על האו"ם

מנגד, הבהיר היום מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, כי הוא תומך בהחלטת האו"ם לצאת לפעולה בלוב. על רקע הביקורת שהשמיע אתמול על הרג אזרחים לובים בהפצצות כוחות הקואליציה, ניסה היום מוסא, שדיבר בכינוס חירום של הליגה הערבית בקהיר, לרכך את המסר. "עמדת הליגה הערבית בעניין לוב הייתה החלטית מתחילת הדרך", אמר. "איננו חולקים על החלטת האו"ם, אך אנחנו ממשיכים לדרוש שלא ייפגעו אזרחים, ומבקשים מכל הגורמים לקחת זאת בחשבון בתכנון כל פעולה צבאית".

ובלוב עצמה, המשיכו כוחותיו של קדאפי במלחמה הקרקעית שלהם נגד המורדים, בבנגזי ובאג'דבייה שבמזרח המדינה ובמיסרתה שבמערבה. בשטח אין זכר ל"הפסקת האש" עליה הכריזו אתמול כוחותיו של קדאפי. במיסרתה, העיר השלישית בגודלה במדינה, אף דיווח היום דובר של המורדים כי הכוחות הנאמנים לקדאפי מביאים לעיר אזרחים מהכפרים הסמוכים, כדי שיוכלו להשתמש בהם כ"מגן אנושי". עוד הוסיף הדובר, כי כמה בני אדם נהרגו היום בלחימה בעיר.

עוד הוסיפו היום עדי ראייה כי העיר מוקפת מכל עבריה על ידי כוחותיו של קדאפי, וחייליו אף נראו במרכז העיר. בין היתר, דיווחו כי כוחות צבא הנאמנים לקדאפי ירו אש מנשק קל וארטילריה לעבר קבוצת מפגינים לא חמושים במרכז העיר, ולפחות תשעה בני אדם נהרגו. העיר, נמסר, מנותקת מאספקת מים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully