וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית קדאפי הופצץ, בריטניה: "הוא יעד לגיטימי"

בהפגזה בטריפולי נהרסה כליל המפקדה ממנה שולט קדאפי בכוחות, לא ידוע אם הוא עצמו היה שם. שר ההגנה הבריטי אמר כי שליט לוב עשוי להיות יעד, אך בפנטגון סייגו: הוא לא בבנק המטרות

רויטרס

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

למרות ההכרזה על הפסקת אש, הקואליציה ממשיכה לתקוף בלוב, והלילה ספג מתחם המגורים של שליט המדינה, מועמר קדאפי, פגיעת טילים ישירה. לפי הדיווחים, בניין המפקדה במתחם, ממנו שולט קדאפי בכוחותיו, נהרס כליל. לא ידוע אם קדאפי עצמו נפגע.

הפנטגון הכחיש כי הטיל כוון לעבר קדאפי עצמו. "אני יכול להבטיח שהוא אינו מופיע בבנק המטרות. אנחנו לא מכוונים למגורים הפרטיים שלו" אמר האדמירל וויליאם גורטניי. גורם רשמי בכוחות הקואליציה הוסיף, כי המטרה הייתה יכולות הפיקוד והשליטה של קדאפי. "אנו נמשיך לתקוף מטרות אלה, שמהוות איום ישיר על העם הלובי ועל היכולות שלנו לאכוף את הסגר האווירי", אמר הבכיר לסוכנות הידיעות הצרפתית.

ואולם, עמדה מעט שונה לגבי האפשרות שקדאפי עצמו יהיה יעד לפגיעה סיפק אתמול שר ההגנה הבריטי, ליאם פוקס. בראיון טלוויזיוני, אמר פוקס אמש כי קדאפי הוא "מטרה לגיטימית", בייחוד אם פגיעה בו תוכל לסייע בהבטחת המטרה המוצהרת של הפעולה - הגנה על העם הלובי. עם זאת, הוא הדגיש כי חיסולו של קדאפי אינה מטרה בפני עצמה. "עדיין יש הבדל בין הכרזה שמישהו הוא מטרה לגיטימית, לבין תקיפה שלו בפועל", אמר. "יש להביא בחשבון את הנזק הסביבתי שעשוי להיגרם, מבחינת אנשים שנמצאים באזור". כוונתו ככל הנראה היא לדיווח מאתמול על אלפי אזרחים לובים המתקהלים סביב המתחם בו שוהה קדאפי בטריפולי, כדי לשמש לו "מגן אנושי".

מוקדם יותר הודיע משרד ההגנה הבריטי כי הצבא חידש את מתקפת הטילים לעבר יעדים צבאיים בלוב. "בפעם השנייה, בריטניה ירתה טילים מצוללת מסוג 'טרפלגר' כחלק מהתוכנית של כוחות הקואליציה לחיזוק המורדים בלוב", אמר הדובר הצבאי ג'ון לורימר. "אנו ושותפינו הבינלאומים ממשיכים במבצע בתמיכת החלטה 1973 של מועצת ביטחון של האו"ם".

תומכי מועמר קדאפי אחרי תקיפה של הקואליציה הבינלאומית בטריפולי, מרץ 2011. רויטרס
תומכי קדאפי במתחם שהופצץ/רויטרס

המורדים: מעל 8,000 מאנשינו כבר נהרגו

המתקפה על המתחם מגיעה לאחר הפסקת האש עליה הכריז קדאפי אתמול, אולם לאחר ההכרזה, הודיע הפנטגון כי הוא מפקפק בהצהרות המגיעות מאנשיו של קדאפי. גם בריטניה לא מיהרה להאמין להכרזות הלוביות והודיעה כי היא תמשיך לכפות את ההכרזה על שמי לוב כאזור האסור לטיסה. דובר מטעם משרדו של ראש הממשלה דיוויד קמרון אף ציין כי "כולם זוכרים שקולונל קדאפי הכריז על הפסקת אש מספר פעמים בימים האחרונים, ואז הפר אותה בבוטות. אמרנו שנשפוט אותו לפי מעשיו ולא לפי דיבוריו - וכך נעשה".

בתוך כך, מסרו הלילה המורדים בלוב דיווח עדכני על כמויות הנפגעים שספגו עד כה במלחמת האזרחים הנמשכת כבר יותר מחודש. בראיון לרשת :אל ג'זירה", אמר אחד מדוברי המורדים, עבד אל-חפיז גוגה, כי מספר ה"שהידים" כבר חצה את קו ה-8,000. גוגה גם מתח ביקורת על מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, שגינה אתמול את ממתקפת הקואליציה בלוב וטען כי במקום להגן על אזרחי המדינה, היא פוגעת בהם. "איזו שיטה אחרת אתה מציע לנו כדי להתמודד עם רצח העם שמבצע קדאפי, אדון מזכ"ל?", הפנה הדובר שאלה למוסא.

ועוד בלוב: אמש נמסר על שלושה עיתונאים נוספים שנעדרים במזרח המדינה - כתב וצלם של סוכנות הידיעות הצרפתית, וצלם של סוכנות גטי. הם מצטרפים לארבעה עיתונאים של ה"ניו יורק טיימס" שככל הידוע עצורים בידי שלטונות לוב, כמו גם לצוות של רשת "אל ג'זירה" שעצור ככל הנראה גם הוא.

עדכון ראשון: 1:23

מועמר קדאפי. ShutterStock
מועמר קדאפי/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully