וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: 2 ניצולים חולצו, מעל 20,000 הרוגים ונעדרים

9 ימים אחרי הצונאמי, חולצו קשישה ונכדה בן ה-16 בעיר אישימאקי. מניין ההרוגים עלה ל-8,133, בעוד 12,272 נעדרים. אחד המחלצים: "אפסו הסיכויים למצוא ניצולים, והחיפושים הסתיימו"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

הצלה אחרי תשעה ימים תחת ההריסות: אשה בת 80 ונכדה בן ה-16, שנקברו תחת הריסות רעש האדמה וגלי הצונאמי שפקדו את יפן, נמצאו היום (ראשון) בחיים, בעיר אישימאקי. דובר מטעם המשטרה המקומית מסר כי השניים נמצאו לאחר שהגיבו לקריאות צוותי החילוץ במקום, וחולצו לאחר תשעה ימים מההריסות כשהם חלשים אך בהכרה מלאה.

בתוך, כך, חצה מניין ההרוגים והנעדרים באסון את קו ה-20,000. לפי דיווח הרשויות היפניות הלילה, מניין ההרוגים עלה ל-8,133 בני אדם, בעוד 12,272 עדיין נעדרים. ההערכות הן שגופות רבות נסחפו אל הים עם גלי הצונאמי, לכן לא יהיה ניתן לאתרן. מוערך כי מספ]ר ההרוגים ימשיך עוד לעלולת. הרשויות מסרו עוד כי לפי ההערכות, מספר ההרוגים במחוז מיאגי בלבד צפוי להגיע על 15,000 בני אדם. כ-400,000 בני אדם עדיין חיים במקלטים זמניים ובאזורים שהוסבו להלנת אלה שנותרו ללא קורת גג.

רעידת אדמה ביפן, מרץ 2011. AP
"בהתחלה היה לנו קשה מאוד עם הנוף הנוראי ועם החורבות וההרס. עצוב להודות, אבל עכשיו כבר התרגלנו לזה". "/AP

טקאו סאטו, הנמנה עם צוותי החילוץ, סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי אפסו הסיכויים למצוא ניצולים, בעיקר בעקבות מזג האוויר הקר, והחיפושים הסתיימו באופן רשמי. "זו עבודה קשה מאוד, גם מבחינה נפשית", הוסיף. "אנחנו מוצאים עוד ועוד גופות בבוץ, וישנם מקרים בהם מרוב ההריסות בקושי ניתן לזהות אותן. בהתחלה היה לנו קשה מאוד עם הנוף הנוראי הזה, לכל החורבות וההרס. זה אמנם עצוב להודות, אבל עכשיו כבר התרגלנו לזה".

סאטו סיפר עוד כי "לפני מספר ימים אחת מתושבות המקום הגיעה אליי בוכה והתחננה בפניי שנמצא את בעלה. כל מה שיכולתי לומר לה הוא רק שאנחנו נעשה את כל מה שביכולתנו, אך זה הדבר היחיד שיכולתי להבטיח".

בתוך כך, משלחת מקדימה של פיקוד העורף בצה"ל, הכוללת שני רופאים, יצאה אמש ליפן. מטרת המשלחת היא להעריך את הצרכים לקראת יציאת משלחת רפואית נרחבת מישראל לאזור מוכה האסון.

עדכון ראשון: 5:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully