וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: הכורים חוברו לחשמל, חשש שהקרינה תעלה שוב

על אף המאמצים להשיב לפעילות את מערכות הקירור בכורים הגרעיניים בפוקושימה, רמות הלחץ בהם עלתה, דבר שיצריך שחרור כמות גדולה של גזים רעילים לאוויר. המשמעות: רמת הקרינה תעלה שוב

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

רמת הלחץ בכורים הגרעיניים בתחנת הכוח "פוקושימה דיאיצ'י" ביפן החלה לעלות שוב - כך אמר הבוקר (ראשון) הידהיקו נישיאמה, בכיר בסוכנות היפנית לבטיחות בגרעין, המטפלת במשבר בתחנה. משמעותו של הדיווח היא שמפעילי הכור יחויבו לשחרר לאוויר כמויות נוספות של גז רדיואקטיבי, דבר שעשוי לעכב את העבודות לתיקון אספקת החשמל ומערכות הקירור בכורים. נישיאמה הוסיף כי ייתכן וזרימת המים לכור מספר 3 במתחם תקולה אף היא. לדבריו, היקף הגז שישוחרר הפעם תהיה גבוהה מכמות הגז ששוחררה בשבוע שעבר למטרה דומה, משום שהצטבר יותר דלק גרעיני מאז.

הבוקר נמסר כי מהנדסים הצליחו להשיב את אספקת החשמל לכור מספר 2 בתחנה, אליה מחובר בכבל גם כור מספר 1. כעת, נמסר, ינסו עובדי התחנה להחזיר לתפקוד את חדר הבקרה ואת מערכות הקירור בשני הכורים.

למרות המאמצים להשיב את הכורים לתפקוד תקין, לראשונה זה תשעה ימים, צוותי החירום מתקשים עדיין להעריך אם מערכות הקירור יושבו לפעילות תקינה לכשתוחזר אספקת החשמל. להערכתו של נישיאמה, משמעות הדבר היא שרמות הקרינה באזור הכורים תעלה שוב, והדבר עשוי לפגוע פגיעה חמורה במזון ובמים שבאזור הכור, מעבר לפגיעה שכבר אובחנה.

רעידת אדמה ביפן, מרץ 2011. AP
מאמצים לקירור הכור, אמש/AP

לצד החששות ממצב הכורים הגרעיניים ודליפת הקרינה, תושבי יפן נאלצים להמשיך ולהתמודד עם הפגיעות בנפש בעקבות רעש האדמה והצונאמי שפקדו את המדינה. מניין ההרוגים באסון עלה ל-8,133 בני אדם, ו-12,272 עדיין נעדרים. ההערכות הן שגופות רבות נסחפו אל הים עם גלי הצונאמי, ועל כן לא ניתן יהיה לאתרן. רשויות המדינה מסרו עוד כי מניין ההרוגים במחוז מיאגי בלבד צפוי לעלות על 15,000 בני אדם, וכי כמעט 400,000 בני אדם עדיין חיים במקלטים זמניים ובאזורים שהוסבו להלנת אלה שנותרו ללא קורת גג.

טקאו סאטו, הנמנה עם צוותי החילוץ, סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי אפסו הסיכויים למצוא ניצולים, בעיקר בעקבות מזג האוויר הקר, והחיפושים הסתיימו באופן רשמי.

בתוך כך, משלחת מקדימה של פיקוד העורף, הכוללת שני רופאים, יצאה אמש ליפן. מדובר צה"ל נמסר כי מטרת המשלחת היא להעריך את הצרכים לקראת יציאת משלחת רפואית נרחבת לאזור מוכה האסון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully