וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הבחרייני: ארצנו תשיב לעצמה ביטחונה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.3.2011 / 23:12

שר החוץ של בחריין התייחס לכוונתה של אירן לשלהב את הפגנות השיעים במדינה ואמר כי "עמדתה של אירן כלפי האירועים בבחריין אינה טובה". במקביל נהרגו לפחות 43 בני אדם בעימותים בתימן

שר החוץ הבחרייני, חאלד בן אחמד אל חליפה, אמר היום (שישי) כי "לאחר מספר ימים שבמהלכם ראינו תוכנית טרוריסטית לפגוע ביציבות של בחריין, ארצנו תשיב לעצמה היום את ביטחונה ויציבותה". במסיבת עיתונאים שקיים היום רמז השר לכוונתה של אירן לשלהב את הפגנות השיעים במדינה והסתפק באמירה כללית: "עמדתה של אירן כלפי האירועים בבחריין אינה טובה".

הפגנת האופוזיציה השיעית בכיכר הפנינה במרכז מנמה, בירת בחריין, 22 בפברואר 2011. רויטרס
הפגנות האופוזיציה השיעית בכיכר בפנינה בבירת בחריין, מנמה/רויטרס

אל חליפה הודה למדינות המפרץ הפרסי שהביעו תמיכה במשטר בעמידתו נגד אירן כששיגרו לממלכה כוחות ביטחון כדי להגן עליה מפני קריסה אפשרית. "אותן מדינות מגנות על אינטרסים משותפים ולא רק שומרות על הביטחון". לדבריו, מדינות נוספות צפויות לשגר כוחות על בחריין כדי לסייע בהגנתה.

במקביל, הפגינו היום חמשת אלפים אזרחים בחריינים שיעים במחאה על מצב החירום שעליו הכריז המלך בעקבות הפגנות המחאה בשבועות האחרונים ועל הגעתם של כוחות ביטחון ממדינות ערביות שכנות במטרה להגן על המשטר. "בחריין חופשית, מדינות המפרץ צאו החוצה!", צעקו המפגינים.

בתימן נהרגו היום לפחות 43 בני אדם מירי של כוחות הביטחון לעבר מפגינים בבירה צנעא. בתוך כך, הודיע הנשיא עלי עבדאללה סאלח, על מצב חירום במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully