וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה בסוריה מתלהטת: שישה הרוגים בהפגנות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.3.2011 / 0:03

שישה מפגינים נהרגו במהלך הפגנה שקטה בעד חופש פוליטי בעיר הדרומית דרעא שבסוריה. כלי התקשורת של השלטון דיווחו כי "מפגינים ניסו לעורר אנרכיה וכוחות הביטחון נאלצו להתערב"

לאחר שתי הפגנות מחאה שקיימו השבוע עשרות אזרחים סורים נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד, נדמה שהמחאה הולכת ותופסת תאוצה, ועימה גם עימותים והרוגים. רשת הטלוויזיה אל-ערביה דיווחה אמש (שישי) כי שישה בני אדם נהרגו ומאות נפצעו מאש מסוקים של כוחות הביטחון הסורים לעבר מפגינים בעיר הדרומית דרעא.

הפגנות מחאה נגד משטרו של אסד נערכו גם בבירה דמשק ובעיר חומס. המפגינים קראו לכונן רפורמות פוליטיות ולשים קץ לשחיתות השלטונית. "כוחות הביטחון הסורים הרגו מפגינים בעיר הדרומית דרעא לאחר שערכו הפגנה שקטה, במהלכה קראו לחופש פוליטי ולהפסקת השחיתות של משטר אסד", מסרו עדי ראייה ל'אל-ערביה'.

ושוב, הפייסבוק מעורר מחאה

בימים האחרונים נפתח עמוד ברשת החברתית פייסבוק, שקרא לאזרחי סוריה לצאת להפגין היום לאחר תפילות יום השישי. בניגוד לפעמים קודמות, עשרות סורים נענו לקריאה והגיעו להפגין. עדי ראייה סיפרו כי לפני ההפגנה בדמשק, הסתובבו אנשי כוחות הביטחון בלבוש אזרחי.

גרסת כלי התקשורת הממסדיים בסוריה להפגנות המחאה נגד משטרו של אסד מעט שונה מזו של המפגינים. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי המפגינים ניסו "לעורר אנרכיה" ואף פגעו ברכוש ציבורי ופרטי. "הם הציתו מכוניות ומכוניות וכוחות הביטחון נאלצו להתערב ולפזר את המפגינים על מנת להגן על שלום הציבור".

(עדכון ראשוני: 20:28, 18.03.11)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully