וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מירוץ נגד הזמן לקירור הכור ביפן"

בתחנת הכוח בפוקושימה היתמר עשן, ונעשים בה מאמצים להשלים הנחתו של קו חשמל שנועד לאפשר את הפעלתה מחדש של מערכת הקירור בכורים שניזוקו. ראש סבא"א: על העולם כולו לסייע ליפן

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

יפן העלתה הבוקר (שישי) את דירוג רמת הכוננות לאסון גרעיני לדרגה 5 מתוך 7. כך נמסר בדיווח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. מוקדם יותר אמר ראש סבא"א יוקיה אמאנו במהלך ביקור בטוקיו כי "אנחנו נמצאים במירוץ נגד הזמן". אמאנו הגיע לבירה היפנית יחד עם משלחת של מומחים, שצפויה לבקר במתחם הגרעיני בפוקושימה, שמבניו נפגעו כתוצאה מרעש האדמה באזור. לדבריו, "תאונת הגרעין בפוקושימה חמורה בצורה קיצונית, ועל העולם כולו לשתף פעולה עם יפן ולסייע לתושבים באזור האסון".

בתחנת הכוח בפוקושימה היתמר הלילה עשן, ונעשים בה מאמצים להשלים את הנחתו של קו חשמל שנועד לאפשר את הפעלתה מחדש של מערכת הקירור בכורים שניזוקו. העבודות צפויות להימשך כ-15 שעות, אך בשלב זה לא ברור האם מערכות הקירור תקינות ואם הן ישובו לפעול.

צונאמי ביפן, מרץ 2011. GettyImages
צונאמי ביפן, מרץ 2011/GettyImages

בנוסף, החברה המפעילה את תחנת הכוח בפוקושימה שביפן הודיעה הבוקר, כי היא שוקלת לאטום בבטון את הכורים האטומיים במתקניה. עם זאת, מהחברה נמסר, כי תינתן בשלב זה עדיפות לניסיונות להמשיך בקירור הכורים.

ארגון הבריאות העולמי העריך כי התפשטות הקרינה מהכורים הגרעיניים היא מקומית ואינה מסכנת לפי שעה את בריאות הציבור. כך אמר נציג הארגון בסין, מייקל אולירי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס אמש למשבר הגרעיני ביפן. אובמה ביקש להרגיע את הציבור ואמר כי הקרינה הגרעינית אינה צפויה להגיע לחופי ארה"ב. "המומחים מעריכים כי הקרינה לא תגיע לחופיה המערביים של ארצנו, לא לאלסקה ולא לשטחים של ארה"ב באוקיינוס השקט", הצהיר אובמה בבית הלבן.

"העם האמריקאי פתח את לבו ורבים תרמו בנדיבות", הוסיף הנשיא האמריקאי. "היפנים ימצאו את ידה המושטת של ארה"ב עד שיעמדו על רגליהם. יש בינינו קשרי משפחה, תרבות ומסחר, חיילינו לחמו להגן על יפן ומצאו שם ידידות. יפן תיבנה מחדש בגלל הרוח והאומץ של תושביה. בזמנים קשים אלה נמשיך לעשות כל שביכולתנו להבטיח את ביטחונם של אזרחי ארה"ב".

למרות דבריו אלה של אובמה ועל רקע מה שמתחיל להיראות כמו אבדן עשתונות יפני, הביקורת האמריקאית על הטיפול במשבר הופכת פחות ופחות מרומזת. ארה"ב שלחה אתמול מטוסים כדי לפנות את אזרחיה מיפן, והזהירה כל מי שנמצא בטווח של 80 קילומטרים מתחנת הכוח להתרחק ממנה - הבעת אי אמון בוטה ברשויות היפניות, שהמליצו על אמצעי זהירות ברדיוס של 30 קילומטרים סביב התחנה, ופינוי ברדיוס של 20 קילומטרים בלבד.

עדכון ראשון: 8:02.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully