וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "הקרינה מיפן לא תגיע לארה"ב"

למרות הביקורת על התמודדותה של ממשלת יפן עם המצב המדאיג של הכורים הגרעיניים שנפגעו בפוקושימה, מבטיח נשיא ארה"ב ברק אובמה כי מדינתו תעמוד לצד היפנים. "העם היפני אמיץ וחזק"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס אמש (חמישי) בהודעה לתקשורת למשבר הגרעיני ביפן. אובמה ביקש להרגיע את הציבור ואמר כי הקרינה הגרעינית לא צפויה להגיע לחופי ארה"ב. "המומחים מעריכים כי הקרינה לא תגיע לחופיה המערביים של ארצנו, לא לאלסקה ולא לשטחים של ארה"ב באוקיינוס השקט", אמר אובמה.

"העם האמריקאי פתח את לבו ורבים תרמו בנדיבות", הוסיף הנשיא האמריקאי. "היפנים ימצאו את ידה המושטת של ארה"ב עד שיעמדו על רגליהם. יש בינינו קשרי משפחה, תרבות ומסחר, חיילינו לחמו להגן על יפן ומצאו שם ידידות. יפן תיבנה מחדש בגלל הרוח והאומץ של תושביה. בזמנים קשים אלה נמשיך לעשות כל שביכולתנו להבטיח את ביטחונם של אזרחי ארה"ב".

עשן עולה מכור מספר 3 בפוקושימה בצילום לוויין מ-14 במרץ 2011. רויטרס
"יפן תיבנה מחדש בגלל הרוח והאומץ של תושביה". ברק אובמה/רויטרס

למרות דבריו אלה של אובמה ועל רקע מה שמתחיל להיראות כמו אבדן עשתונות יפני, הביקורת האמריקאית על הטיפול במשבר הופכת פחות ופחות מרומזת. ארה"ב שלחה אתמול מטוסים כדי לפנות את אזרחיה מיפן, והזהירה כל מי שנמצא בטווח של 80 קילומטרים מתחנת הכוח להתרחק ממנה - הבעת אי אמון בוטה ברשויות היפניות, שהמליצו על אמצעי זהירות ברדיוס של 30 קילומטרים סביב התחנה, ופינוי ברדיוס של 20 קילומטרים בלבד.

מלבד טווח הפינוי המומלץ, האמריקאים גם חולקים על הניתוח היפני לגבי מידת הסכנה הנשקפת מכור מספר 4 בתחנה - וטוענים כי לא נותרו בו מים כלל. כמו כן, הנתונים היפניים לגבי היקף הקרינה שכבר נפלטת אינם תואמים את המספרים הגבוהים יותר שהציג הלילה לקונגרס ראש סוכנות הגרעין האמריקאית, גרגורי ג'זקו. "בהתחשב בכמות הקרינה שנפלטת, הגיוני שהמוטות חשופים לחלוטין", אמר. "ההבנה שלי היא שאין בכלל מים בבריכה. אני מקווה מאוד שהמידע שבידי אינו נכון. זו טרגדיה נוראה עבור יפן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החששות בארה"ב אינם רק נחלת מומחי הגרעין, אלא גם האוכלוסיה - ובוודאי לא תרמו דבריו היום של בכיר במשרד ההגנה השבדי, שאמר כי כי קרינה רדיואקטיבית מהכורים הפגועים כבר עושה את דרכה לארצות הברית. הוא אמנם הדגיש כי אין מדובר בקרינה מסוכנת, אבל בחוף המערבי, נשמעו חלק מהתושבים מודאגים למדי. "אני חושבת שזה הולך להגיע לכאן בסופו של דבר", אמרה לרויטרס ג'סיקה רוזמן, תושבת קליפורניה. "אני לא חושבת שזה הולך להיות גדול כמו האיום על תושבי יפן, אבל אני מאמינה שזה יהווה איום כלשהו עבורנו".

(עדכון ראשון: 22:00, 17.03.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully