וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטיני שצולם עם עדן אברג'יל נשלח למאסר

רמי שני

16.3.2011 / 18:12

סעיד צאלח, בן 45 מעזה, שהתפרסם לאחר שצולם עם החיילת עדן אברג'יל כאשר הוא כפות ותמונתו פורסמה בפייסבוק, הורשע בסיוע לארגוני טרור. בית המשפט גזר עליו שבע וחצי שנות מאסר בפועל

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (רביעי) שבע וחצי שנות מאסר בפועל וחצי שנת מאסר על תנאי, על סעיד צאלח, תושב רצועת עזה בן 45, שהורשע בסיוע לארגוני טרור ובהנחת מטעני חבלה לאורך הרצועה. בכתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום, נכתב כי "צאלח הוכיח את נאמנותו לשלושה ארגונים שונים אשר המשותף להם הוא הרצון לפגוע בביטחון מדינת ישראל".

צאלח התפרסם לראשונה כשתמונותיו, כפות ובעיניים מכוסות, נחשפו בדף הפייסבוק של החיילת הישראלית, עדן אברג'יל, ובאמצעי התקשורת השונים. לטענתו, בעקבות פרסום תמונותיו בפייסבוק, הוא התמוטט ואושפז במצב נפשי רע. כמו כן, הוא טען להגנתו כי הצליח לשכנע אדם שהניח מטען בעזרתו, שלא יפעיל אותו ובכך מנע, למעשה, פיגוע אפשרי.

"סייע לארגוני טרור להשיג עליונות אסטרטגית"

מכתב האישום עלה, כי "צאלח סייע לארגוני הטרור ברצועה באמצעות המיקום האסטרטגי של ביתו – סמוך לגבול עם ישראל. בעזרתו ארגונים אלו השיגו עליונות אסטרטגית על כוחות צה"ל, הנכנסים לרצועה". לטענת הפרקליטות, צאלח היה מודע למטרת הארגונים להניח מטענים ולהפעילם בשעה שכוחות צה"ל עוברים במקום. על פי כתב האישום, "לולא סייע הנאשם לארגונים אלו הם היו נתקלים בקשיים של ממש להניח את המטען במקום אסטרטגי". השופטת יעל רז-לוי אמרה בעת מתן גזר הדין, כי "העבירות בהן הורשע צאלח חמורות. מדובר במי שביצע את פעולותיו תוך שיתוף פעולה עם מספר ארגונים עוינים ועשה את אשר ביקשו, תוך שהוא מנצל את היתרון שיש לו במיקום בית מגוריו סמוך לגבול עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully