וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילת מהפייסבוק כבשה את הכותרות בעולם

טליה שחר

17.8.2010 / 10:27

אחרי שצה"ל התאושש מהסיקור הבינלאומי של סרטון החיילים המרקדים בקסבה בחברון, צצו התמונות של החיילת לשעבר עדן אברג'יל לצד עצורים פלסטינים כפותים, והעלו שוב את סוגיית היחס של הצבא לפלסטינים

תמונותיה של עדן אברג'יל, החיילת המשוחררת מאשדוד, עם עצורים פלסטינים כפותים זכו להדים רבים בתקשורת הבינלאומית. מהרגע שסוכנויות הידיעות והבלוגים עלו על הסיפור אתמול אחר הצהריים, עדן אברג'יל המחייכת הפכה לפנים המכוערות החדשות של הכיבוש הישראלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הניו יורק טיימס, הגרדיאן, אל ג'זירה ו-BBC, הם בין גופי התקשורת המרכזיים שדיווחו על הסערה שפרסום התמונות חוללה. כתבת רשת סקאיי הבריטית תיארה את התמונות שאברג'יל העלתה לפייסבוק באלבום "התקופה הכי יפה בחיי", על שירותה הצבאי, כ"תצוגה פרובוקטיבית", ואת תגובות חבריה לתמונות כ"מחרידות".

ברשת CNN רואיין קצין מודיעין ישראלי לשעבר בשם אהרון כהן, שהגיב על דברי הזעם הפלסטינים כך: "בכל ארגון יש אידיוט, והנערה הזאת היא אידיוטית. זאת האמת. צה"ל אינו שונה משום יחידת משטרה או ארגון אחר, או אפילו CNN לצורך העניין. יהיו אנשים שעושים דברים טיפשיים מאוד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונות "התעללות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל הדיווחים מציינים את הסערה שפרצה בישראל בעקבות פרסום התמונות ואת הגינוי החריף של הפלסטינים, שמיהרו להדגיש שזהו תוצר של הכיבוש המשחית. כמו כן, הם מזכירים את מערכת היחסים המתוחה ממילא בין ישראל לפלסטינים סביב היחס של צה"ל לעצורים.

רבים גם מיהרו להשוות את הפרשה לכתם שחור בהיסטוריה של הכיבוש האמריקאי בעירק, הלא היא פרשת כלא אבו-גרייב ב-2003 בכיכובה של לינדי אינגלנד, כשחיילים הצטלמו בפוזות לועגות ליד אסירים עירקיים עירומים, שנראו מפוחדים. חלקם אף נשלחו לכלא בעקבות ההתעללות. בעוד בתמונות של אברג'יל לא נראית שום התעללות בעצורים, תגובות הלעג של חבריה, כמו "הכי סקסי לך ככה", בוודאי אינן תורמות לטענתה כי היא "לא מבינה מה לא בסדר".

לינדי אנגלנד, אבו גרייב. AP
לינדי אינגלנד ואסיר עירקי ערום קשור ברצועה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully