וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב ניתקה את קשריה הדיפלומטיים עם צרפת

לוב ממשיכה להתנכר לעולם: לאחר שנשיא צרפת הודיע כי ארצו מכירה במועצת המורדים כנציגת העם הלובי, הודיעה טריפולי על ניתוק היחסים עם המדינה האירופית

הסכסוך הפנימי בלוב עובר לפן המדיני: טריפולי הודיעה אתמול (שישי) כי היא מנתקת את כל קשריה הדיפלומטיים עם צרפת. זאת, לאחר שאתמול שמסרה לשכתו של נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, כי היא מכירה במועצת המורדים כמייצגת הרשמית של לוב בפני העולם.

בתוך כך, משרד האוצר האמריקאי הודיע אתמול על הרחבת הסנקציות הכלכליות נגד שליט לוב, מועמר קדאפי. לרשימת הבכירים הלובים שעליהם כבר הוטלו עיצומים, התווספו אתמול גם אשתו של קדאפי, סאפיה פרקש, וארבעה מילדיו: סעדי, חניבעל, מוחמד וסייף אל-ערב.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כבר הטיל סנקציות על לוב לפני כשבועיים, ואליו הצטרפו גם מועצת הביטחון של האו"ם ומדינות האיחוד האירופי. ה"ניו יורק טיימס" פרסם לפני שבוע כי ארה"ב ובריטניה אף הטילו עיצומים על קרן ההשקעות של לוב, שהוקמה על ידי בן אחר של קדאפי, סייף אל-איסלאם. הקרן מנהלת נכסים בינלאומיים בשווי מוערך של כ-70 מיליארד דולר. העיצומים החדשים יאסרו על אזרחי ארצות הברית לסחור עם משפחתו של קדאפי, ונכסיהם הרשומים בריבונויות אמריקאיות יוחרמו.

צרפת ואנגליה נאבקות להטל סגר אווירי

לא רק בני משפחתו של קדאפי יושפעו מהעיצומים החדשים. גם שר ההגנה הלובי אבו-בכר יוניס ג'בר, ראש המודיעין הצבאי עבדוללה אל-סנוסי ובכיר נוסף בגופי הביטחון מופיעים ב"רשימה השחורה" שגיבשה ארצות הברית. דיוויד כהן, ראש המחלקה ללוחמה בטרור כלכלי במשרד האוצר, אמר כי "אל-סנוסי נושא באחריות להרג האזרחים הנרחב בבנגזי, ובאחריות לגיוס שכירי החרב הרבים שהגיעו למדינה כדי להילחם במורדים".

לדבריו, "ההחלטה על הטלת הסנקציות נועדה להעביר מסר נוקב למי שאחראי לפעולות האלימות תחת משטרו של קדאפי. ארצות הברית תמשיך לנקוט צעדים להגברת הלחץ על לוב, ולהביא את האחראים לדין".

שאר מדינות המערב, עם זאת, עדיין לא הצליחו לגבש החלטות משמעותיות באשר למלחמת האזרחים המתחוללת בלוב. בבריסל התכנסו אתמול, זה היום השני ברציפות, שרי ההגנה של המדינות החברות בנאט"ו, ובמקביל התכנסו בעיר, לפסגה מיוחדת, מנהיגי כל מדינות האיחוד האירופי. בשני הפורומים, המשיכו צרפת ובריטניה להוביל את הקו התקיף, הקורא לפעולה צבאית שתסייע למורדים בלוב. סרקוזי קרא לעמיתיו האירופים להצטרף לקריאה להדחתו של קדאפי, והפציר גם בהם להכיר במועצת המורדים. עם זאת, עד כה לא הצליחו סרקוזי וראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, לשכנע את שאר המדינות להטיל סגר אווירי על לוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully