וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי ממשיך בכיבוש לוב מחדש: ראס לנוף נפלה

בעוד עיני העולם נשואות ליפן, נסוגים המורדים מזרחה מול כוחות הצבא העדיפים. נמל הנפט נכנע להפצצות, לטנקים ולהנחתה מהים. בבריסל, מנסים מנהיגי נאט"ו והאיחוד לגבש צעדים מוסכמים

בעוד תשומת הלב העולמית מרוכזת באסון הטבע העצום באוקיינוס השקט, נמשכת מלחמת האזרחים בלוב, ובעוצמה רבה. לפי הדיווחים הנמשכים היום (שישי), נראה כי נמשכת המגמה שאפיינה את הימים האחרונים: כוחותיו העדיפים של מועמר קדאפי ממשיכים להכות במורדים, ולכבוש חלקים מהמדינה בחזרה.

כוחות מורדים באזור ראס לנוף, מזרח לוב, 11 במרץ 2011. רויטרס
כוחות מורדים נסוגים מזרחה מראס לנוף/רויטרס

במזרח, הצליחו במהלך הלילה כוחותיו של קדאפי לכבוש את נמל הנפט ראס לנוף, שבה התבצרו המורדים בימים האחרונים אחרי שהתקדמותם מערבה נבלמה. לפי הדיווחים, כוחות רבים של המורדים נסוגו כ-15-20 קילומטרים מזרחה מהעיר, שבה עדיין מתנהלים קרבות רחוב. בין היתר דווח, כי כוחותיו של קדאפי נחתו בעיר בסירות שהגיעו מהים. מזרחה משם, עדיין שולטים המורדים בשטח, אולם הם נתונים להפצצות מהאוויר. לפי הדיווחים, היום הפציצו מטוסיו של קדאפי את הערים ברגה ואוקייאלה.

במערב המדינה, באזור טריפולי, משלימים כוחותיו של קדאפי את כיבוש מעוזי המורדים האחרונים בעיר זאוויה, הנמצאת כ-50 קילומטרים ממערב לבירה. לפי הדיווחים מהעיר, היא הוחרבה כליל במהלך ההפגזות שנמשכו כל השבוע.

הפגנה נגד שלטונות של קדאפי בעיר בנגזי, לוב, 11 במרץ 2011. רויטרס
הפגנה נגד קדאפי, היום במעוז המורדים בנגזי/רויטרס

ככל שנמשכת הלחימה, מדווחים המורדים, החמושים בעיקר בנשק קל, כי הם אינם מצליחים לעמוד מול כוחותיו העדיפים בהרבה של קדאפי, התוקפים אותם בטנקים, בארטילריה ובהפצצות אוויריות. "איפה המערב?", תהה לוחם מורדים אחד שנסוג מראס לנוף, בשיחה עם סוכנות רויטרס. "למה לא עוזרים לנו?".

אולם במערב, כך נראה, עדיין לא הצליחו להגיע להחלטות. בבריסל שבבלגיה מכונסים היום, זה היום השני ברציפות, שרי ההגנה של המדינות החברות בנאט"ו, בניסיון לגבש צעדים מוסכמים. במקביל, התכנסו בעיר, לפסגה מיוחדת, מנהיגי כל מדינות האיחוד האירופי. בשני הפורומים, ממשיכות צרפת ובריטניה להוביל את הקו התקיף, הקורא לפעולה צבאית שתסייע למורדים בלוב. אחרי שאתמול הכירה צרפת במורדים כמייצגים הרשמיים היחידים של המדינה, קרא היום הנשיא ניקולא סרקוזי לעמיתיו האירופים: "עליכם להצטרף לקריאה להדחתו של קדאפי, ולהכיר במועצת המורדים". כמו כן, קרא להסדיר בהקדם "מסדורונות" של העברת סיוע הומניטרי ללוב.

ניקולא סרקוזי ואנגלה מרקל בפסגת מנהיגי האיחוד האירופי שדנה בעניין לוב, בריסל, 11 במרץ 2011. רויטרס
נשיא צרפת ניקולא סרקוזי וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, היום בפסגה בבריסל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully