וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גראדים בב"ש: פגיעה בשכונה בעיר, אין נפגעים

רמי שני ויהושע בריינר

24.2.2011 / 0:30

תושבים בבאר שבע דיווחו כי בעיר נשמעה אזעקה ומיד אחריה קולות נפץ. רקטת גראד פגעה ליד בית פרטי, שדייריו שהו בחדר המוגן. מד"א: חמישה נפגעי חרדה טופלו

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, אלברטו דקנברג, עריכה: דורון שטיין)

בפעם הראשונה מאז מבצע "עופרת יצוקה" נשמעה אמש (רביעי) אזעקה בבאר שבע, ותושבי העיר דיווחו על קולות נפץ שנשמעו בעיר. רקטה, מסוג גראד בקוטר של 122 מילימטרים, פגעה פגיעה ישירה במדרכה ליד בית מגורים. במקום אותרו חמישה נפגעי חרדה, מתוכם נערה בת 17 שפונתה על ידי צוות של מגן דוד אדום לבית החולים סורוקה בעיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האזעקה נשמעה וכדקה אחר כך נשמעו שני פיצוצים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרקטה התפוצצה בכביש, סמוך לחומת בית פרטי, שתושביו שהו במרחב המוגן. עדי ראייה דיווחו על נזק שנגרם למספר בתים וכלי רכב באיזור. מד"א הודיעה על העלאת רמת הכוננות בדרום לרמה ג', הגבוהה ביותר.

חבלנים של המשטרה פעלו זמן רב כדי להוציא את הרקטה ממקום נפילתה. למקום הגיעו גם צוותים של פיקוד העורף וצוותי סיוע של העירייה כדי לסייע בטיפול בנפגעי החרדה. כמו כן, צוותי החירום של עיריית באר שבע הועמדו בכוננות וכן נפתח המוקד העירוני וחדר המצב.

בנוסף לנפילה הזו, היו דיווחים על נפילה ככל הנראה של רקטה נוספת בשכונה אחרת בעיר, אולם כוחות הביטחון לא איתרו את מיקומה. בנוסף דיווחו במושבים שסביב נתיבות על קולות פיצוץ שנשמעו באיזור ונבדק האם היו גם שם נפילות.

"היה לנו נס גדול"

מנהל אגף רפואה בארגון "איחוד הצלה", יובל ירמיהו, סיפר לוואלה! חדשות כי "בשעה 21:40 נשמעה אזעקה בבאר שבע. מספר שניות לאחר מכן נשמעה נפילה אחת חזקה ולאחריה עוד נפילה. אחרי שהורדתי את משפחתי למקלט, עליתי על הרכב, והתחלתי לנסוע לכיוון מוקד הנפילות. בתור פרמדיק ב'איחוד הצלה' הגעתי לזירה הראשונה. במקום אותרה נפילה אחת שגרמה לנזק רב. שני הבתים שהיו בסמיכות לנפילה נפגעו יחסית בצורה קשה, ובתים מרוחקים יותר נפגעו מפיצוץ חלונות ורסיסים שעפו ופגעו בקירות. לשמחתנו לא היו נפגעים. הרקטה פגעה בצינור מים שפרץ ושטף את הרחוב. היו במקום שתי נפגעות חרדה שסירבו לטיפול ופינוי וביקשו להירגע עם המשפחות שלהן".

על פי עדי ראייה בבאר שבע, הנפילות נשמעו זמן קצר לאחר הישמע האזעקה. ערן, עד ראייה במקום, סיפר כי "הייתה אזעקה ארוכה במערב העיר ואחריה נשמעו שני פיצוצים. שמענו המון אמבולנסים נוסעים למקום".

חיים קמחי, עד ראייה נוסף, סיפר כי "היה לנו נס גדול. הטיל פגע בין מכוניות על המדרכה והתפוצץ. האזעקה התחילה ובהתחלה לא הבנתי אם זה מהטלוויזיה או אזעקה אמיתית, כי הרבה זמן לא היה פה, אבל אז הלכנו כולנו לממ"ד ואחרי כמה שניות נשמע פיצוץ. אנחנו מאוד מבוהלים אבל תודה לאל לא קרה פה כלום. זכוכיות בבתים ובמכוניות התפוצצו ונגרמו נזקים למכוניות אבל חוץ מזה אף אחד לא נפצע".

חביב דוידפור, המתגורר בסמיכות למקום נפילת הרקטה סיפר, כי "הבית שלנו נפגע מרסיסים, חלונות נשברו ורסיסים נתקעו בקירות. זה הבהיל אותנו מאוד. שמענו את האזעקה אבל לא חשבנו שדבר כזה יכול לקרות גם פה".

(עדכון ראשון: 21:43)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully