וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ליברמן: "לא נישאר אדישים לירי הנפשע"

23.2.2011 / 23:28

חברי כנסת ושרים גינו את ירי רקטת הגראד לעבר באר שבע וטענו כי האירוע מזכיר את הימים שקדמו למבצע "עופרת יצוקה". "במציאות הישראלית אנו מחויבים להיות דרוכים כל הזמן"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, אלברטו דנקברג, עריכה: דורון שטיין)

חברי כנסת מימין ומשמאל גינו הערב (רביעי) את ירי רקטת הגראד לעבר באר שבע, וטענו כי ישראל לא תאחר להגיב. באירוע לקו חמישה בני אדם בחרדה ונזק נגרם למספר מבנים וכלי רכב.

שר החוץ, אביגדור ליברמן הנחה את משלחת ישראל לאו"ם להגיש תלונה חריפה על ירי הרקטות. לדבריו, "ישראל לא תישאר אדישה למעשים נפשעים מסוג זה"

המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, שוחח עם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' לאחר ירי הרקטות ואמר לו כי "מדובר בהתפתחות חמורה ביותר שלא ניתן לעבור עליה לסדר היום". ראש העיר עדכן את שלום על מיקום הנפילה והנזקים שנגרמו. שלום, המכהן כשר לפיתוח אזורי ולפיתוח הגליל והנגב, הציע לו סיוע של משרדו.

דנילוביץ' אמר כי "מאז מבצע 'עופרת יצוקה', אנו נערכים לכל תרחיש אפשרי. לצערי במציאות הישראלית אנו מחויבים להיות דרוכים כל הזמן. עיריית באר-שבע קיימה בשנה האחרונה, ביוזמתה, מספר תרגילים בשיתוף הציבור וכוחות הביטחון ואנו מרעננים את הנהלים באופן שוטף. אנו שולטים במצב ומבקשים מהתושבים לגלות ערנות ואיפוק".

"יש להחיש את מיגון העורף"

בתגובה לירי, תקף הערב חיל האוויר את חוליית משגרי הרקטות בשכונת זייתון שברצועת עזה. על אף תגובת צה"ל לירי, טען ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) כי "התגובה הנרפית של צה"ל בחודשים האחרונים לירי רקטות על אשקלון ועל מערב הנגב בנימוק שמי שיורה אינו החמאס אלא 'ארגונים סוררים', הביאה היום לירי על באר שבע". הוא הוסיף כי "אם צה"ל לא יצא עתה ל"עופרת יצוקה 2", הרקטות הבאות יפלו על תל אביב. זהו פרי הביאושים של ההתנתקות, ומי שאינו מבין זאת, ודאי ימשיך לתמוך בהקמת מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון, ואז זה יהיה המצב בכל הארץ".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון אמר כי מדובר ב"התפתחות מסוכנת ומדאיגה. על חמאס להפנים שישראל תתקשה להבליג על שיבוש חייה וירי חסר פשר לעבר אוכלוסייה אזרחית".

ח"כ זאב בילסקי (קדימה) אמר כי האירוע מהווה תזכורת כי יש להחיש את מיגון העורף: "ירי הגראדים מהווה תזכורת כואבת לימים שלפני עופרת יצוקה. יש להבהיר לחמאס שאין בכוונתנו לחזור לימים ההם. במקביל, יש להחיש את מיגון העורף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully