וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הירי על ב"ש: צה"ל תקף בעזה

יהושע בריינר וניר יהב

24.2.2011 / 0:14

דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקף את חוליית משגרי הרקטות שירתה לעבר באר שבע וזותה פגיעה. לאחר מכן המשיך חיל האויר לתקוף מטרות צבאיות ברצועת עזה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, אלברטו דנקברג, עריכה: דורון שטיין)

צה"ל ממהר להגיב לירי לעבר באר שבע. לאחר ירי רקטת הגראד אמש (רביעי) מסרו מקורות פלסטינים כי צה"ל תקף בשכונת זייתון בעזה את המכונית שבה נסעו פעילי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות אל-קודס - וכתוצאה מכך נפצעו שלושה חמושים. כמו כן במהלך הלילה, כלי טיס של חיל האוויר תקפו מספר יעדים בתקיפה נרחבת ברחבי רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות במטרות, וכי כל המטוסים שבו בשלום.

עדי ראייה פלסטינים מסרו כי במכונית היו חברי חוליית יורי הרקטה לעבר באר שבע. לאחרא מכן אף דווח, כי מסוקים ומטוסים של צה"ל תקפו בשטחי רצועת עזה מטוסים ומסוקים של חיל האוויר תקפו מטרות צבאיות ברחבי רצועת עזה. על פי מקורות פלסטינים, עיקר התקיפות בוצעו באזור שכונת זייתון שבמזרח עזה ובמרכז הרצועה.

בקול ישראל דווח, כי חמאס החל בפינוי המתקנים הביטחוניים והממשלתיים שלו ברחבי רצועת עזה, בשל חשש לתגובה ישראלית על ירי הגראד, בעזה מדווחים כי חיל האוויר חג בשמי הרצועה.

דובר צה"ל אישר את הירי לעבר החוליה ומסר כי כלי טיס של חיל-האוויר תקף את חוליית משגרי הרקטות, בצפון רצועת עזה, במרחב ממנו בוצע ירי הרקטות וזוהתה פגיעה. בהודעה נמסר כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה ולשימור השקט בה".

הארוע הערב מגיע לאחר שבשעות הצהריים ירו פלסטינים שלוש פצצות מרגמה לעבר קיבוץ בתחום המועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מוקדם יותר הפעילו פלסטינים מטען חבלה לעבר כוח צה"ל, סמוך למעבר קרני בצפון רצועת עזה. באירוע לא היו נפגעים. מבדיקה ראשונית עולה כי המטען הופעל לעבר כוח צה"ל שהיה בפעילות שגרתית סמוך לגדר. זמן קצר לאחר מכן, זיהה הכוח באזור התקרית ארבעה פלסטינים, שלפי החשד היו קשורים ככל הנראה להפעלת המטען. בעקבות התקרית פתחו כוחות צה"ל בירי של טנקים לעבר הפלסטינים, שהשיבו בירי של פצצת מרגמה. בהמשך ירו הפלסטינים שתי פצצות מרגמה נוספות, שנפלו בתוך שטח ישראל. בכל האירועים לא היו נפגעים מקרב כוחות צה"ל. הפלסטינים דיווחו על שבעה פלסטינים שנפצעו מאש הטנקים של צה"ל.

(עדכון ראשון: 23:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully