וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גראונד זירו" בניו זילנד: 100 נהרגו בבניין אחד

המשטרה בקרייסטצ'רץ' הודיעה כי אפסו הסיכויים למצוא ניצולים בתוך בניין רשת הטלווזייה CTV, שנפגע קשות ברעש בעת ששהו בו כ-100 בני אדם, ושרידיו מצויים כעת בסכנת קריסה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

עם הימשכות מאמצי החילוץ בעקבות רעש האדמה שפקד את העיר קרייסטצ'רץ' בניו זילנד, הולך ומתברר כי אחד המוקדים הקשים ביותר של האסון הוא בניין הטלוויזיה בעיר, שבו שהו בעת הרעש, לפי הערכות, עד כ-100 אנשים - וככל הנראה, איש מהם לא שרד. מניין ההרוגים הכללי באסון עדיין עומד על 75 בלבד, אך מעל 300 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים, וככל שחולף הזמן, הולכים ונמוגים הסיכויים למצוא מישהו מהם בחיים.

רעית אדמה בניו זילנד, פברואר 2011. AP
המקום בו עמד פעם בניין CTV, והאגף שנותר ממנו/AP

במשטרה המקומית מעריכים כי ברגע הרעש היו בבניין רשת CTV בין 80 ל-100 בני אדם. הבניין קרס לחלוטין, ונותר ממנו רק אגף אחד. היום כבר אמרו במשטרה המקומית כי הם "בטוחים במאה אחוז" שאיש בתוך הבניין לא שרד. עוד הזהירו במשטרה, כי בכל רגע עלול להתמוטט לחלוטין האגף שנותר ממנו.

"אנחנו כבר לא מאמינים שאפשר להציל משהו במבנה הזה", אמר הבוקר מפקד הכוח המשטרתי במקום, דייב לאורי. "החל מנקודה מסויימת, אני אפסיק לסכן את הצוות שלי בחיפוש אחר ניצולים בתוכו. זהו זה". עוד הוסיף: "לבי יוצא אל משפחות האנשים שנהרגו כאן, אבל אין יותר מה לעשות".

עבודות הצלה בבניין רשת הטלוויזיה CTV בקרייסטצ'רץ', ניו זילנד, בעקבות רעש האדמה, 22 בפברואר 2011. רויטרס
כבאי מעל הריסות הבניין/רויטרס

עדיין לא ברור מי בדיוק היה בבניין, אך ככל הנראה, היו בו לפחות 15 חברים בצוות תחנת הטלוויזיה, וכן עשרה סטודנטים יפנים בבית ספר לשפות שפעל באחת מקומות הבניין. מנהל התחנה, ניק סמית, אמר ל"דיילי מייל" כי העובדים שהצליחו לצאת מהבניין לאחר הרעש תיארו "סצינה כמו מתוך סרט אימה". לדבריו, כל עובדי התחנה שרויים באבל: "הם איבדו הרבה חברים, עמיתים, אנשים שהכירו כל החיים".

עבודות הצלה בבניין רשת הטלוויזיה CTV בקרייסטצ'רץ', ניו זילנד, בעקבות רעש האדמה, 22 בפברואר 2011. רויטרס
"אנחנו כבר לא מאמינים שאפשר להציל משהו במבנה הזה"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully