וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון: האחראים להרג אזרחים בלוב - לדין

בתום דיון מיוחד שסקר את הנעשה בלוב, פרסמה מועהב"ט של האו"ם הודעת גינוי חריפה נגד השלטון, וקראה להעמיד לדין את האחראים לאלימות נגד אזרחים. נתונים רשמיים ראשונים: 300 הרוגים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

מועצת הביטחון של האו"ם פרסמה הלילה (רביעי) הודעה ובה גינוי חריף לאלימות נגד האזרחים בלוב, וכן קריאה לפיה יש להעמיד לדין את האחראים לכך. ההודעה נמסרה בתום דיון על המהומות במדינה. מספר שעות קודם לכן, התייחסה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, להפגנות בלוב נגד השליט, מועמר קדאפי, וקראה לשלטון בטריפולי להימנע משימוש באלימות נגד המפגינים.

בדבריה הבטיחה קלינטון כי ארה"ב תנקוט ב"צעדים המתאימים" לשם כך. "ככל שנקבל מידע רב יותר לגבי מה שבאמת נעשה בלוב, ננקוט בצעדים המתאימים בהתאם למדיניות שלנו, לערכים שלנו ולחוקים שלנו", אמרה קלינטון לכתבים. היא הוסיפה כי ארה"ב תפעל בכפוף לשיתוף פעולה עם הקהילה הבינלאומית.

מועמר קדאפי מקריא מ"הספר הירוק" בנאום בטלוויזיה הלובית. רויטרס
לא מתכוון לעזוב. קדאפי נואם/רויטרס

נתונים רשמיים: 300 הרוגים במהומות

בתוך כך, פרסמו השלטונות בטריפולי נתונים רשמיים ראשונים באשר למניין הקורבנות במהומות במדינה בימים האחרונים. לפי ההודעה, 300 בני אדם נהרגו עד כה במהומות, מהם 242 אזרחים.

אמש נשא שליט לוב, מועמר קדאפי, נאום רשום מאז פרוץ המהומות במדינתו. קדאפי האשים את מדינות המערב בהצתת המחאה, ואמר כי "אני לא מתכוון לעזוב את הארץ הזו. אני הולך למות פה כקדוש, שלדי אבותיי עדיין שוכבים בקברם". עוד הוסיף: "מועמר קדאפי הוא לא שליט שמתפטר, קדאפי הוא מפקד מהפכה. ומהפכה פירושה הקרבת קורבנות". לדבריו, "החבר'ה הצעירים במדינה מחקים את מה שקרה בטוניסיה ובמצרים, אך אין בכוונתי לפרוש או להיכנע כמו מנהיגים אחרים".

מועמר קדאפי. ShutterStock
מועמר קדאפי/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully