וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמר קדאפי: "לא ברחתי, אני בטריפולי"

לאחר הדיווחים כי שליט לוב מועמר קדאפי נמלט מהמדינה, הופיע קדאפי בטלוויזיה הרשמית במדינה והכחיש את הטענות. מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון קראה להפסקת האלימות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

שליט לוב מועמר קדאפי הופיע הלילה (שלישי) בטלוויזיה הרשמית הלובית והכחיש את הדיווחים לפיהם נטש את המדינה. בסרטון הקצר ששדודר הוא הצהיר: "אני נמצא בטריפולי". קודם לכן אמר שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, כי קיבל "דיווחים מסויימים" לפיהם קדאפי מצא בדרכו לוונצואלה. כך דיווחה רשת "אל-ערביה".

בתוך כך, אחרי עוד יום של הפגנות סוערות בלוב והתנגשויות אלימות עם השלטונות, ארצות הברית קוראת לממשל בטריפולי לעצור את שפיכות הדמים במדינה. מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, פרסמה הודעה תקיפה ובה גינתה בחריפות את היד הקשה בה נוקט השלטון הלובי כלפי האזרחים המפגינים במדינה בימים האחרונים.

"הגיעה העת לעצור את שפיכות הדמים הבלתי-נסבלת", דרשה קלינטון, ואמרה כי "לוב נושאת באחריות להגן על כלל זכויותיהם של אזרחיה, ועל זכות הביטוי והזכות להפגין בפרט". לדבריה, "העולם מתבונן בחרדה בנעשה בלוב".

לפי כמה דיווחים, חיל האוויר הלובי אף הפציץ ריכוזי מפגינים בטריפולי ובבנגזי. סאיף אל-אסלאם, בנו של שליט המדינה מועמד קדאפי, הכחיש בתוקף את הדברים, אך שני טייסים לובים ערקו מוקדם יותר למלטה לאחר שטענו כי נתבקשו להפציץ אזרחים.

קודם לכן הודיעה ארצות-הברית על פינויים של כל הדיפלומטים הלא-חיוניים מלוב, ועל פינויים של כל בני משפחותיהם של עובדי השגרירות האמריקאית מהמדינה. כמו כן, פרסמה מחלקת המדינה האמריקאית אזהרת מסע לאזרחי ארצות-הברית והורתה להם שלא להגיע ללוב. לאזרחים אמריקאים השוהים במדינה נמסר כי עליהם "להגביל את תנועתם, במיוחד בשעות החשיכה, ולהתכנס בבתים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מועמר קדאפי. ShutterStock
מועמר קדאפי/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully