וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו צפוי להכריז על מתווה הקלות לציבור

בצל האיומים על שורה של פעולות מחאה בשל עליית המחירים במשק, צפוי רה"מ להכריז על מתווה שגיבש להורדת העומס הכלכלי המוטל על הציבור בישראל. בתוכנית: הורדת מחירים בדלק, במים ועוד

ראש הממשלה, בנימין נתניהו יערוך הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים בה הוא צפוי להציג את חבילת ההקלות הכלכליות לציבור. לפי הערכות, יפרט נתניהו את ההחלטות שהתקבלו על ידיו בנוגע להתייקרות מחירי הלחם, המים והדלק ויציג מתווה שגיבש להורדת המחירים.

במסגרת חבילת ההטבות שיציג, צפוי נתניהו לכלול את ביטול התוספת הנוכחית למס הבלו על הדלק וביטול תוספת נוספת המתוכננת ב-2012. כמו כן, על פי ההערכות יבוטל המע"מ על המים ושכר המינימום יעלה במאות שקלים כבר באפריל הקרוב. עוד צפוי נתניהו להרחיב את הקריטריונים למס הכנסה שלילי, ויודיע על מתן סבסוד ממשלתי של מוצרי היסוד ופיצוי מיוחד למעוטי יכולת שנפגעו מגל ההתייקרויות. כן יגדל הסבסוד לנסיעה בתחבורה ציבורית וידווח על השקעה של מאות מיליונים בתחבורה ציבורית.

כזכור, ההודעה על הצגת המתווה נועדה להיערך אתמול, אולם לאחר ששר האוצר אושפז בבית החולים לאחר שחש ברע, הודיע ראש הממשלה על דחיית מסיבת העיתונאים ביום וזו תיערך בשעות אחר הצהריים.

עם זאת, למרות המתווה המתגבש, מסרו אתמול בהסתדרות העובדים בתום פגישת ראשי מטה המאבק להורדת המחירים, כי ראש הממשלה לא הציג פעולות קונקרטיות לטיפול בנושא שכר המינימום והקלה על הגזירות. ההסתדרות הודיעה כי תכריז היום על סכסוך עבודה כללי במשק, אשר בסופו תוכל להשבית את המשק כולו.

שביתה, עצרת ענק וחסימת צמתים

בנוסף, הכריזו שלושת הגופים הציבוריים הגדולים במשק, הסתדרות העובדים, לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ומרכז השלטון המקומי, על הקמת מטה מאבק משותף שבראשו יעמוד ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן.

במסגרת החלטות המטה, מתכננים שלושת הגופים לקיים שורה של פעולות מחאה עוד לפני השביתה הכללית שמתוכננת להתקיים בעוד כשבועיים, אם הממשלה לא תיענה לדרישותיהם.

בין פעולות המחאה המתוכננות, צפויים כבר ביום שישי הקרוב על ידי הנוער העובד והלומד, תנועת דרור ישראל וארגונים חברתיים שיצטרפו למטה. הנוער העובד והלומד ותנועת דרור ישראל מתכננים לחסום כ-70 צמתים ברחבי המדינה בשעות 11:00-13:00. המטה יתכנס מחר בבוקר להחליט על פעולות מחאה נוספות. המטה אף מתכנן עצרת גדולה בכיכר רבין בתל אביב.

מקורבי נתניהו אמרו השבוע לוואלה! חדשות כי "ראש הממשלה יקבל החלטה שתהיה אחראית ותכלול מרכיבים שיעזרו למעמד הביניים ולשכבות החלשות. ראש הממשלה קשוב ומודע לקשיים של הציבור נוכח עליית מחירי הסחורות בעולם, אך יקבל החלטה אחראית ושקולה ולא החלטה שתכניס את המשק לסחרור כלכלי. חשוב לציין שלכל החלטה יהיה מחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully