וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת גלנט: ועדת טירקל דוחה הטענות שהופנו נגדה

19.1.2011 / 15:35

הוועדה לאישור מינוי בכירים התייחסה לביקורת שהוטחה בה לגבי הליך הבדיקה של מינוי יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. "אין לנו הכלים הדרושים לעריכת חקירה"

ועדת טירקל למינויים בכירים התייחסה היום בצהריים (רביעי) לביקורת שהוטחה בה לגבי איכות הליך הבדיקה של אישור מינוי האלוף, יואב גלנט, לתפקיד הרמטכ"ל. מהוועדה נמסר כי, "אנו מבקשים להבהיר כי מטרתה של הוועדה, כפי שנקבע בהחלטת הממשלה, הוא להבטיח את טוהר המידות של מועמדים, וכמו כן להבטיח שהמינויים לא ייעשו מסיבות של זיקה אישית, עסקית או פוליטית לגורמים בממשלה".

עוד נמסר כי "הוועדה היא איננה ועדת חקירה, אין לה את הכלים הדרושים לעריכת חקירה, ואין היא מוסמכת לערוך חקירה - אלא רק לחוות את דעתה על פי החומר המוגש לה".

הוועדה המייעצת מורכבת מארבעה חברים, בעלי ניסיון רב בתחום המשפטי והציבורי. בראשותה עומד השופט בדימוס יעקב טירקל, וחברים בה שר המשפטים לשעבר עו"ד משה נסים, נציב שירות המדינה לשעבר, עו"ד שמואל הולנדר, וחברת הכנסת לשעבר גילה פינקלשטיין.

הוועדה החלה לבחון את מינוי האלוף גלנט לרמטכ"ל על בסיס השאלון שמילא ועל בסיס ראיונות עם ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל המכהן והאלוף גלנט. עוד בטרם החלה הבדיקה, עלה נושא הקרקעות הן על ידי פנייה מגורמים חיצוניים, והן מהשיח הציבורי שכלל כתבות תחקיר בתקשורת.

לטענת הוועדה, חבריה לא הסתפקו בשאלון שמילא גלנט וביקשה השלמות. אלה התקבלו כאשר המציא בא כוחו של המועמד קלסר של מסמכים שמתוכם עלה שכל הפרשיות נסתיימו.

שימוע אצל מבקר המדינה - בשבוע הבא

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, יקיים בשבוע הבא שימוע לרמטכ"ל המיועד בפרשת הקרקעות במושב עמיקם. גלנט צפוי להעביר מחר למבקר גרסה בכתב על הפרשה. שלשום הודיע היועץ המשפטי לממשלה לבג"ץ, כי הוא מבקש לדחות בעשרה ימים את הדיון בעתירת התנועה הירוקה נגד מינוי גלנט. היועמ"ש נימק זאת במידע חדש שהעביר אליו המבקר בפרשת הקרקעות.

בג"ץ דרש בשבוע שעבר מהמדינה לספק הבהרות בתוך עשרה ימים בנוגע לשאלה כיצד נוספו "בטעות" 350 מ"ר לשטח הנחלה של גלנט במושב. בעקבות העתירה שהגישה התנועה הירוקה לבג"ץ, ביקשו השופטים מהמדינה לפרט אילו צעדים ננקטו כבר לתיקון הטעות, שנתגלתה בפברואר 2008, לרבות הרמה המעשית, ומהו לוח הזמנים המשוער לתיקון.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully