וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל עסוקים בשימוע של גלנט: "מביך ולא נעים"

19.1.2011 / 12:29

למרות השימוע הקרוב אצל המבקר בפרשת הקרקעות, במטכ"ל ממשיכים לשדר "עסקים כרגיל", והליך החפיפה עם אשכנזי נמשך. אבל בשקט בשקט, עולים שמות מועמדים להחליפו: גנץ, אייזנקוט וגם נוו

שיחת היממה האחרונה בצה"ל היא ללא ספק השאלה האם בג"ץ יבטל את מינויו של יואב גלנט לרמטכ"ל. על אף הידיעה שגלנט צפוי להגיע בשבוע הבא לשימוע אצל מבקר המדינה בפרשת הקרקעות, מעריכים בצבא שלמרות הכל, הוא ייכנס לתפקידו כמתוכנן באמצע פברואר. לפי החשדות, גלנט השתלט באופן לא חוקי על אדמות מדינה במושב עמיקם שבו הוא מתגורר.

"אני בטוח שיואב היה רוצה שהכניסה לתפקיד תהיה קצת יותר חלקה", אמר היום (רביעי) קצין בכיר, "אבל לדעתי, גם אם יינזף פה ושם על ידי בג"ץ או המבקר, הוא יהיה הרמטכ"ל הבא בכל מקרה".

למרות הדברים, בצמרת צה"ל אומרים בשיחות סגורות כי המצב הנוכחי "מביך ולא נעים" כהגדרת אחד מהם, "אבל מקווים שיסתיים בשלום".

ביתו של גלנט במושב עמיקם. שלומי גבאי, שלומי גבאי
השתלטות לא חוקית? ביתו של גלנט בעמיקם/שלומי גבאי, שלומי גבאי

אשכנזי "סופר את הימים לסוף"

אין זה סוד כי בכירים בצה"ל אינם מצויים ביחסים טובים עם הרמטכ"ל המיועד, ויש שאף צופים בתקווה לעבר היום שאחרי החלטת בג"ץ, למקרה שמינויו יבוטל. בין היתר, חוזרים ועולים, כמועמדים להחליף את גלנט במקרה הצורך, שמותיהם של הקצינים שהתחרו נגדו על הרמטכ"לות - בני גנץ, שהספיק בינתיים לפרוש מצה"ל, ואלוף פיקוד הצפון, גדי אייזנקוט. במסגרת הספקולציות עולה גם שמו של סגן הרמטכ"ל הנוכחי, יאיר נווה, ש"הוצנח" לתפקיד מהאזרחות.

גלנט עצמו, לעומת זאת, משדר בינתיים "עסקים כרגיל": הוא ממשיך תהליכי חפיפה עם הרמטכ"ל היוצא, גבי אשכנזי, ומקיים שגרת עבודה עם אנשי לשכתו המיועדים ועם עוזרו, אל"מ יהודה פוקס. בימים האחרונים המשיך להגיע ללשכה שהוקמה עבורו בקומה התשיעית של בניין משרד הביטחון בקריה, ונפגש מדי שבוע לפגישה אחת לפחות, בת שלוש שעות, עם אשכנזי. הוא גם מקיים יחד עם עוזריו פגישות עם אלופי צה"ל, וממשיך בסיורים ביחידות השונות. לתוהים מדוע הלשכה ממוקמת בבניין משרד הביטחון ולא בבניין צה"ל הסמוך, נאמר כי "זו הייתה הלשכה היחידה שהייתה פנויה".

גם בשאר חלקי המטה הכללי ממשיכים בתפקוד שגרתי. אשכנזי ממשיך בסדרת הפרידות שלו מצה"ל - הבוקר נפרד מחיל הים באירוע בבסיס בחיפה, ואתמול נפרד מחיל האוויר באירועים שנערכו לו בבסיס החיל בנגב. גם מועד ההחלפה, 14 בפברואר לא השתנה, ובצבא כבר סיימו לחלק את ההזמנות לאירוע הפרידה הרשמי מאשכנזי שצפוי להיערך ב-13 בפברואר באוניברסיטת תל אביב.

"כבר רואים את הסוף", אומר קצין המכיר היטב את המטה הכללי. "גם אשכנזי סופר את הימים עד לסיום תפקידו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully